Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fizikte Bilgisayar Uygulamaları | FIZ 611 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HACI AHMET YILDIRIM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgisayar programlarının fizikteki problemlerin çözümünde yardımcı olması |
Dersin İçeriği | Microcal Origin, SWP ve Mathematica gibi programlar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fiziksel problemleri bilgisayar programları yardımı ile çözer. | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gözlem, | |
2 | Problemlere farklı çözüm metodları türetebilir. | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gözlem, | |
3 | Problemlere farklı açıdan bakar ve bunu uygular. | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gözlem, | |
4 | Deneysel sonuçları bilgisayarda tanımlar, çizer teoriye fit eder. | Anlatım, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Origin I (Giriş, tanıtım) | [1] Program help (I,II,III,IV,V) |
2 | Origin II (Grafik analiz) | [1] Program help (VI,VII,VIII |
3 | Origin III (Grafik analiz) | [1] Program help (IX,X,XI,XIII) |
4 | Origin IV(Fitting prosedürü) | [1] Program help (XVI) |
5 | SWP I (Giriş, tanıtım) | [2] Program help (Basit teknikler) |
6 | SWP II (Matematiksel Hesaplamalar) | [2] Program help (ileri teknikler) |
7 | SWP III (Matematiksel Hesaplamalar) | [2] Program help (ileri teknikler) |
8 | SWP IV (Grafik analiz) | [2] Program help (eğri ve yüzey çizimleri) |
9 | ARASINAV | |
10 | Matematika I (Giriş, tanıtım) | [3] Program help |
11 | Matematika II (Matemetiksel Hesaplamalar) | [3] Program help |
12 | Matematika III (Matemetiksel Hesaplamalar) | [3] Program help |
13 | Matematika IV (Grafik analiz) | [3] Program help |
14 | Matematika V (Grafik analiz) | [3] Program help |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Microcal Origin program help [2] SWP program help [3] Matemetika program help |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, laboratuvar, modem cihaz, yazılım, yöntem, tasarım hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olur, yeni düşünce-yöntem-tasarım-uygulama geliştirir, akademik düzeyde elde ettiği özgün sonuçları bilimsel aktarım yollarıyla (makale, proje, bildiri..vs.) paylaşıp yorumlar. | ||||||
8 | Fizikte uzmanlık alanı ile ilgili sorunların farkına varır, bağımsız olarak eleştirel bakış, sorgulama ve problem çözme becerilerini kullanıp sorumluluk alarak yenilik, strateji, uygulama planları geliştirir, geliştirdiği planları kalite süreçleri çerçevesinde uygulamaya dönüştürmeye liderlik eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fiziksel problemleri bilgisayar programları yardımı ile çözer. | ||||||||
2 | Problemlere farklı çözüm metodları türetebilir. | ||||||||
3 | Problemlere farklı açıdan bakar ve bunu uygular. | ||||||||
4 | Deneysel sonuçları bilgisayarda tanımlar, çizer teoriye fit eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |