Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yüksek Performanslı Betonlar | INM 652 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET EMİROĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Geçmişte betondan beklenilen basınç dayanımı ve dayanıklılık, günümüzde sınır tanımayan mimari tasarımların inşasında yeterli gelmemekte ve uzmanları ihtiyaca cevap verecek yeni malzemeler veya beton türleri arayışına yöneltmektedir. Özel projelerde, betondan beklenilen 100 MPa üzeri yüksek basınç dayanımı, süneklik, nüfuz edebilme kabiliyeti, yüksek erken dayanım, çok sert çevresel etkilere karşı dayanıklılık gibi özellikler beklenmektedir. Günümüzde bu beklentilere cevap verebilen malzemelerden biri de kullanımı gün geçtikçe artan yeni nesil yüksek performanslı betonlardır. Ülkemizde de kullanımı artmakla birlikte bu konuda uzman kişi sayısı kısıtlıdır. Bu bağlamda, yüksek performanslı betonlar dersi, konusunda uzmanlaşmak isteyen veya doktora tez çalışması yapmak isteyen öğrenciler için temel oluşturacak bir ders olacaktır. |
Dersin İçeriği | Yüksek performanslı betonlara giriş |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yüksek performanslı betonları açıklayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Yüksek performanslı betonlarda kullanılan malzemeleri kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Yüksek performanslı betonların deney yöntemlerini açıklayabilir | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yüksek performanslı betonlara giriş, tanım ve kavramlar | |
2 | Yüksek performanslı betonlarda kullanılan malzemeler | |
3 | Yüksek performanslı betonların karışım teorileri, Fuller karışım teorisi | |
4 | Mooney süspansiyon teoremi | |
5 | Karışım paket programları ve uygulamaları | |
6 | Yüksek performanslı betonda kullanılan kimyasal katkılar | |
7 | Yüksek performanslı lifli beton üretimi ve endüstriyel saha betonu uygulamaları | |
8 | Yüksek performanslı lifli betonlar üzerinde yapılan mekanik deneyler | |
9 | Yüksek performanslı lifli betonlar üzerinde yapılan dayanıklılık deneyleri | |
10 | Kendiliğinden yerleşen lifli betonlar ve deneyleri | |
11 | Reaktif pudra betonları ve deneyleri | |
12 | Çimento bulamacı enjekte edilmiş lif donatılı betonlar (SİFCON) ve deneyleri | |
13 | Karma lif donatılı betonlar ve deneyleri | |
14 | Farklı yüksek performanslı betonların ortak kullanılarak kompozit beton tasarımları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Shah, S.P. and Ahmad, S.H. (Editors), “High Performance Concretes and Applications”, Edward Arnold, London, 1994. |
Ders Kaynakları | [4] Richard, P. and Cheyrezy, M.H., “Reactive Powder Concretes with High Ductility and 200-800 MPa Compressive Strength”, Bouygues, Internal Report, 1994. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yüksek performanslı betonları açıklayabilir | ||||||
2 | Yüksek performanslı betonlarda kullanılan malzemeleri kavrar | ||||||
3 | Yüksek performanslı betonların deney yöntemlerini açıklayabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 10 |
2. Performans Görevi (Laboratuvar) | 10 |
3. Performans Görevi (Laboratuvar) | 10 |
4. Performans Görevi (Laboratuvar) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 1 | 16 | 16 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 4 | 5 | 20 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |