Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hidrolik Kontrol Sistem Dinamiği | MKM 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. RECEP KOZAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Endüstride çok kullanılan hidrolik sistemlerin düzgün çalışabilmeleri için sistemin dinamik cevap verme kabiliyetinin tahmini ve modellenmesinin geliştirilmesi ile en iyi şekilde gerçek zamanda çalışmasına yardımcı olmaktır. |
Dersin İçeriği | Giriş, temel kavramlar ve birimler, Konvansiyel modelleme işlemleri, güç akış modellenmesi, güç bond grafik metodu, güç bond modellerin çözümü, katsayı ve denklemlerin seçimi, bond grafiklerin uygulaması, dinamik cevabın en uygunu bulmak, cevaba etki eden olaylar, endüstride çeşitli uygulamalar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hidrolik sistemleri hakkında detaylı bilgi sahibi olmak | Anlatım, | |
2 | Hidrolik sistemlerinin dinamik davranışlarını modellemek | Tartışma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve temel kavramlar | 1. Hafta Sunusu |
2 | Konvansiyel modelleme işlemleri | 2. Hafta Sunusu |
3 | Güç akışkan modellemesi | 3. Hafta Sunusu |
4 | Güç bond grafik metodu | 4. Hafta Sunusu |
5 | Güç bond modellerin çözümü | 5. Hafta Sunusu |
6 | Katsayı ve denklemlerin seçimi | 6. Hafta Sunusu |
7 | Bond grafiklerin uygulaması | 7. Hafta Sunusu |
8 | Dinamik cevabın en uygunu bulmak | 8. Hafta Sunusu |
9 | Cevaba etki eden olaylar | 9. Hafta Sunusu |
10 | Endüstride çeşitli uygulamalar | 10. Hafta Sunusu |
11 | Benzetim çalışması I | 11. Hafta Sunusu |
12 | Benzetim çalışması II | 12. Hafta Sunusu |
13 | Proje uygulaması I | 13. Hafta Sunusu |
14 | Proje uygulaması II | 14. Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Arslan, Ş., ´Hidrolik Kontrol Sistem Dinamiği Ders Notları´, Sakarya Üniversitesi, 2005. |
Ders Kaynakları | 1. Bouteille, D., ´Fluid Logic Controls and Industrial Automation´, A Wiley-Interscience Publication, 1973. 2. Blundell, A. J., ´Bond Graphs for Modeling Engineering Systems´, Ellis Horwood Limited, 1982. 3. Dransfıeld, P., ´Hydraulic Control System Dynamics´, Depatment of Mechanical Engineering, Monash University, Australia, 1992. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hidrolik sistemleri hakkında detaylı bilgi sahibi olmak | 3 | 4 | 4 | ||
2 | Hidrolik sistemlerinin dinamik davranışlarını modellemek | 4 | 4 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
1. Sözlü Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
2. Performans Görevi (Laboratuvar) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Sözlü Sınav | 2 | 15 | 30 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 191 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |