Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Endüstri Mühendisliğinde Örnek Olay Uygulamaları | ENM 548 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ALPARSLAN SERHAT DEMİR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ALPARSLAN SERHAT DEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalışmakta olan mühendisleri, akademik kariyer sürecindeki mezunları ve teknik uzmanları sektörde yaşanan ileri düzey endüstri mühendisliği problemlerinden haberdar edip farkındalık kazandırarak uygulamaya yönelik tecrübe edinmelerini sağlamak. Bu kapsamda lisans eğitiminde aldıkları temel endüstri mühendisliği tekniklerine ek olarak bu derste alacakları ileri düzey teknik ve uygulamalar sayesinde gerçek hayattaki karmaşıklık ve zorluğu ele alarak problem çözücü etkin mühendisler, bilim adamları ve teknik uzman olmalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Endüstri mühendisliği ve yöneylem araştırmaları metodolojilerinin İşletme, Endüstri ve Kamusal faaliyetlerdeki gerçek problemlere uygulamaları. Ders problem analizi ve tanımı, sistem yapılandırma, model geliştirme ve doğrulaması ile çözüm teknikleri aşamalarını kapsayacaktır. Öğrenciler makale ödevleri aracılığı ile örnek olaylara dahil olacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Endüstri Mühendisliği alanında karşı karşıya kalabilecekleri genel bir takım problemlere sistematik olarak yaklaşıp, çeşitli çözüm teknikleri ile çözümler elde etme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | İleri düzey Endüstri mühendisliği problemlerinin tanımlanması ve çözüm teknikleri ile modellenmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
3 | Kaynaklardan etkin şekilde yararlanma ve yönetebilme becerisi | Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
4 | Alternatifler arasında en uygununu seçme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
5 | İleri düzey stratejik, taktik ve operasyonel karar alma süreçlerini yönetebilme | Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, | |
6 | İleri düzey Endüstri mühendisliği problemleri alanında akademik çalışmalar hazırlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örnek olay nedir, çeşitleri, endüstri mühendisliği uygulamalarına ve faaliyet alanlarına genel bakış. | |
2 | Sistem Yaklaşımı: Temel tanımlamalar, Sistem yaklaşımı adımları | |
3 | Sistem Yaklaşımı Örnek Olay | |
4 | Tesis Düzenleme: Klasik ve İleri düzey teknikler | |
5 | Tesis Düzenleme Örnek Olay Uygulaması | |
6 | Öğrenci Sunumları | |
7 | Öğrenci Sunumları | |
8 | Öğrenci Sunumları, Eksikliklerin Giderilmesi. | |
9 | Vize Sınavı | |
10 | Makale Nasıl Hazırlanır? Dikkat edilmesi gereken hususlar. | Springer Nature Yazar Çalıştayı Sunumu |
11 | Atölye Çalışması: Başlık, Özet Hazırlama | |
12 | Atölye Çalışması: Giriş, Literatür Hazırlama | |
13 | Atölye Çalışması: Metot, Uygulama Hazırlama | |
14 | Atölye Çalışması: Sonuçlar Hazırlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Gorod, A., et al.,” Case Studies in System of Systems, Enterprise Systems, and Complex Systems Engineering (Complex and Enterprise Systems Engineering)”, 2015 Cumberbatch,E.,“Mathematical Modeling: Case Studies from Industry”,2001 Martinich, J, ,”Production and Operations Management: An Applied Modern Approach”,1997 Ders sunuları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | sürdürülebilir kalkınma ve endüstri mühendisliğinin gelişen koşullara göre gelişmelerini izleyebilmek ve uygulayabilmek için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Endüstri Mühendisliği alanında karşı karşıya kalabilecekleri genel bir takım problemlere sistematik olarak yaklaşıp, çeşitli çözüm teknikleri ile çözümler elde etme | ||||||
2 | İleri düzey Endüstri mühendisliği problemlerinin tanımlanması ve çözüm teknikleri ile modellenmesi | ||||||
3 | Kaynaklardan etkin şekilde yararlanma ve yönetebilme becerisi | ||||||
4 | Alternatifler arasında en uygununu seçme | ||||||
5 | İleri düzey stratejik, taktik ve operasyonel karar alma süreçlerini yönetebilme | ||||||
6 | İleri düzey Endüstri mühendisliği problemleri alanında akademik çalışmalar hazırlayabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |