Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kurumsal Risk Yönetimi | ENM 538 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TÜLAY KORKUSUZ POLAT |
Dersi Verenler | Doç.Dr. TÜLAY KORKUSUZ POLAT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Risk yönetiminin genel yapısı ve aşamaları verilerek kurumlarda oluşabilecek risklerin en iyi şekilde belirlenmesinin ve değerlendirilmesinin öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Risk yönetimine genel giriş, Risk kavramının tanımlanması, Risk stratejilerinin belirlenmesi, Risklerin sınıflandırılması, Risklerin değerlendirilmesi, Risk haritaları, Risk yönetimi, Kurumsal risk yönetimi, İş Sağlığı ve Güvenliği açısından Risk Değerlendirme, Risklerin dokümantasyonu, Risk azaltma / transfer; Risk izleme / kontrol, Risklerin değerlendirilmesinde yeni bir yaklaşım : risk küpü |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Riskin genel yapısını kavramak | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
2 | Risk yönetimini anlamak | Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, | |
3 | Kurumlardaki risklerin değerlendirilmesini sağlamak | Rol Oynama, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Risk yönetimine genel giriş | |
2 | Risk kavramının tanımlanması | |
3 | Risk stratejilerinin belirlenmesi | |
4 | Risklerin sınıflandırılması | |
5 | Risklerin değerlendirilmesi | |
6 | Risk haritaları - risk matrisleri | |
7 | Risk yönetimi | |
8 | İş sağlığı ve güvenliği açısından risk değerlendirme ve risk yönetimi | |
9 | Risklerin dokümantasyonu | |
10 | Risk azaltma / transfer | |
11 | Risk izleme / kontrol | |
12 | Risklerin değerlendirilmesinde yeni bir yaklaşım: risk küpü | |
13 | Risk altında karar verme | |
14 | Risk altında karar verme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ritchie B., Marshall D., "Business Risk Management", Chapman Hall, 1993 Doherty N., "Integrated Risk Management: techniques and strategies for managing corporate risk", McGraw-Hill, 2000 Lam J., "Enterprise Risk Management:from incentives to controls", Wiley, 2003 Fıkırkoca M., "Bütünsel Risk Yönetimi", KALDER Yayınları, Ankara, Mart 2003 Heldman K., "Project Manager´s Spotlight on Risk Management", Harbor Light OPress, 2005 Öztemel E., Korkusuz Polat T., "Managing Risks: A new approach called Risk Cube", 5th International Symposium on Intelligent Manufacturing Systems", IMS 2006, 29-30 May 2006 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | sürdürülebilir kalkınma ve endüstri mühendisliğinin gelişen koşullara göre gelişmelerini izleyebilmek ve uygulayabilmek için yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Riskin genel yapısını kavramak | ||||||
2 | Risk yönetimini anlamak | ||||||
3 | Kurumlardaki risklerin değerlendirilmesini sağlamak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |