Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Doğal Arıtım Prosesleri-Yapay Sulakalanlar | CEM 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLGÜN DEDE |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÜLGÜN DEDE, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Atıksu arıtım teknolojileri çevre mühendisliği uygulamalarının en eski ve üzerinde en çok çalışılan konusu olup geliştirilen bir çok atıksu arıtım teknolojisi bulunmaktadır.. Bununla birlikte günümüze kadar süregelmiş konvansiyonel atıksu arıtma tekniklerine ek olarak, son yıllarda özel durum ve uygulama alanları için kullanışlı ve ekolojik atıksu arıtım sistemleri üzerine çalışmalar hız kazanmıştır. Atıksuların arıtımındaki bu gelişmelere uygun olarak, çevre mühendisliği yükseklisans eğitimindeki, atıksu arıtım teknolojileri dersi ile lisans eğitiminde değinilen arıtım sistemlerine ek olarak, atıksu karakretine ve uygulama alanının özelliklerine göre özel olarak dizayn edilmesi gereken, alternatif ve ekolojik arıtım sistemlerinin planlanması, kurulması ve işletilmesi ile ilgili bilgilerin öğretilmesi ve yapılan örnek projelerin tanıtılması amaçlanmaktadır |
Dersin İçeriği | Atıksu arıtım teknolojileri dersinin içeriği, atıksu karakteristiği, özel atıksu arıtım uygulamaları gerektiren alanlar, ekolojik atıksu arıtım teknolojileri, yapay sulak alanlar, atıksu arıtımında kullanılan bitkiler, atıksu arıtımı sonrasında oluşan arıtma çamurlarının bertarafı için alternatif yöntemleri kapsamaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel atık su karakteristiği | |
2 | Konvansiyonel atık su arıtım teknolojileri | |
3 | İleri atık su arıtım teknolojileri | |
4 | Özel atık su arıtma uygulamaları gerektiren alanlar | |
5 | Ekolojik atık su arıtım teknikleri | |
6 | Yapay sulak alanlar ile atık su arıtımı | |
7 | Dünyada ve ülkemizdeki yapay sulak alan uygulamaları | |
8 | Yapay sulak alanların modellenmesi ve dizaynı | |
9 | Yapay sulak alanların inşaası | |
10 | Yapay sulak alanların işletilmesi | |
11 | Yapay sulak alanlarda karşılaşılan problemler ve çözümleri | |
12 | Atık su arıtımında kullanılan bitkiler | |
13 | Atık su arıtma çamurlarının ekolojik bertaraf yöntemleri | |
14 | Bitkilerle ağır metal giderimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Atıksu Arıtım TeknolorileriDers Notu (Basılmamış) |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, çevre kirliliğinin önlenmesi, kontrolü ve doğal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ile ilgili uygun çalışmalar üretir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 0 |
1. Kısa Sınav | 0 |
1. Ödev | 0 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 0 |
Toplam | 0 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 0 |
1. Final | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 300 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |