Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre Mühendisliğinde Sektörel Kirlenme Kontrolü (Sektör Dersi) | CEM 555 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ASUDE ATEŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Asude Ateş
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sektörel bazda çevre mühendisliği ve endüstriyel kirlilik kontrolü konularında deneyimli uzman sektör çalışanlarıyla birlikte dersin yürütülerek yüksek lisans aşamasındaki çevre mühendislerine uygulama, saha, yönetimsel yaklaşımlar konusunda bilgi aktarımını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Çevre Mühendisliğinde farklı sektörlerden kirlenme kontrolü uygulamaları, saha yaklaşımları , tesis incelemesi, tesis işletilmesi , karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri, yönetimsel yaklaşımlar , mevzuat inceleme |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sektör uzmanlarından çevre mühendisliğinin farklı alanlarını hakkında bilgi ve tecrübe kazanır | Soru-Cevap, | |
2 | Sektörde Farklı uygulamaları avantaj ve dezavantajlarıyla değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Farklı sektörlerin ihtiyaç ve beklentilerini araştırır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Problem Çözme, | |
4 | Yönetimsel yaklaşım ve mevzuat kullanımının sektörel farklılıklarını inceler | Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevre Mühendisliğinde kirlenme kaynakları ve kontrolü | |
2 | Sektörel bazda çevre kirliliği ve çevresel boyut analizi | |
3 | Çevre Mühendisliğinde arazi çalışması ve önemi | |
4 | Belediye yönetiminde çevre kirliliği boyutları | |
5 | İçme suyu arıtma tesisi incelenmesi | |
6 | İçme suyu arıtma tesisleri işletmeciliği ve karşılaşılan sorunlar | |
7 | Atıksu arıtma tesisi incelenmesi | |
8 | Atıksu arıtma tesisleri işletmeciliği ve karşılaşılan sorunlar | |
9 | Arıtma tesislerinde Otomasyon sistemler ve faydaları | |
10 | Örnek Laboratuar uygulamaları | |
11 | Katı atık bertaraf tesisi ve geri kazanım uygulamalarının incelemesi | |
12 | Çevre Mühendisliğinde kullanılan yasal mevzuatlar, yönetmeliklere göre karşılaşılan başlıca sorunlar | |
13 | Örnek bir endüstriyel sektör semineri | |
14 | Örnek bir endüstriyel sektör semineri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, çevre kirliliğinin önlenmesi, kontrolü ve doğal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ile ilgili uygun çalışmalar üretir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sektör uzmanlarından çevre mühendisliğinin farklı alanlarını hakkında bilgi ve tecrübe kazanır | 5 | |||||
2 | Sektörde Farklı uygulamaları avantaj ve dezavantajlarıyla değerlendirir. | 5 | |||||
3 | Farklı sektörlerin ihtiyaç ve beklentilerini araştırır. | 5 | |||||
4 | Yönetimsel yaklaşım ve mevzuat kullanımının sektörel farklılıklarını inceler | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 30 |
1. Ara Sınav | 40 |
2. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |