Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çevre ve İş Sağlığı Güvenliği | CEM 546 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BEYTULLAH EREN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, çevre ve insan sağlığını koruma kuralları ile ilgili bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Dolayısıyla öğrenciler çevre ve insan sağlığı koruma konusunda gereksinim duydukları bilgi, beceri, tutum ve davranışları öğrenmeyle kazanacaklardır. Ayrıca öğrencilere verilecek projelerle kazanımların kalıcı olması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | 1.Bölüm: Çevre Kirliliği ve Yönetsel Düzenlemeler 2.Bölüm: Çevre Sağlığı ve Güvenliği 3. Bölüm: İş Sağlığı ve Güvenliği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevre ve öğrelerini, Ekosistem ve Çevrebilimini öğrenir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Çevre ile ilgili yönetsel düzenlemeler ve çevre kuralları hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Doğal kaynaklar ve çevre kirliliği, çevrenin korunması, atık yönetimi konularında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Çevre ile ilgili uluslararası anlaşmalar hakkında güncel bilgileri öğrenir. | Anlatım, | |
5 | İş sağlığı ve güvenliği, hukuksal düzenlemeler ve uluslar arası yönetsel düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevre Nedir? Çevre Öğeleri, Ekosistem ve Çevrebilim (Ekoloji) | |
2 | Çevreyle İlgili Yönetsel Düzenlemeler | |
3 | Çevre Kuralları | |
4 | Doğal Kaynaklar ve Çevre Kirliliği | |
5 | Çevre Açısından Çalışma Ortamı ve Risk Analizi | |
6 | Çevre Koruma | |
7 | Atık Yönetimi | |
8 | Çevreyle İlgili Uluslararası Anlaşmalar | |
9 | Yıl içi sınavı | |
10 | Çevre Sağlığı | |
11 | Kişisel Korunma Önlemleri | |
12 | İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği (İSİG) | |
13 | İSİG ile İlgili Hukuksal Düzenlemeler | |
14 | İSİG ile İlgili Uluslararası Yönetsel Düzenlemeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Çevre Koruma, Hüseyin ERKUL, Detay Yayıncılık, Ankara, 2012 2. Çevre Sağlığı (Çevre ve Ekoloji Bağlantılarıyla), Çağatay Güler, Yazıt Yayın, Ankara, 2012 3. Environmental, Health, and Safety Guidelines, International Finance Corperation (World Bank Group), 2007, (www.ifc.org/ehsguidelines) 4. Dersle ilgili güncel yayınlar. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, çevre kirliliğinin önlenmesi, kontrolü ve doğal kaynakların sürdürülebilir yönetimi ile ilgili uygun çalışmalar üretir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çevre ve öğrelerini, Ekosistem ve Çevrebilimini öğrenir. | ||||||
2 | Çevre ile ilgili yönetsel düzenlemeler ve çevre kuralları hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
3 | Doğal kaynaklar ve çevre kirliliği, çevrenin korunması, atık yönetimi konularında bilgi sahibi olur. | ||||||
4 | Çevre ile ilgili uluslararası anlaşmalar hakkında güncel bilgileri öğrenir. | ||||||
5 | İş sağlığı ve güvenliği, hukuksal düzenlemeler ve uluslar arası yönetsel düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |