Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kaynağın Muayene ve Kontrolü MTI 515 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ERDAL KARADENİZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. yasin Kuddusi Kutucu
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Kaynaklı imalatın, tahribatlı ve tahribatsız deney yöntemleri ile kontrolü konusunda beceriler kazandırmak.
Dersin İçeriği Bu ders kapsamında tahribatlı ve tahribatsız deney yöntemleri anlatılmaktadır. Deney yöntemlerinin birbirlerine göre avantaj ve dezavantajları, kaynaklı imalata uygun yöntem seçimi, sanayideki uygulamaları konularında bilgi verilmektedir.
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kaynaklı imalata uygun deney yöntemi seçimi, deney yöntemleri ile ilgili bilgi sahibi olma Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Kaynak hataları
3 Kaynaklı imalat ile ilgili beklenen kriterler ve bu kriterlerin kontrol yöntemleri
4 Tahribatlı deney yöntemleri
5 Tahribatsız deney yöntemleri
6 Radyografi deneyi
7 Ultrasonik deney
8 Gammagrafi deneyi
9 Manyetik parçacık deneyi
10 Sıvı penetran deneyi
11 Eddy akımları deneyi
12 Kaynaklı imalatta ölçme ve kontrol
13 Kaynak dikişlerinin kalite grupları
14 İmalatta kaynak testleri (DIN 8560-8561)
Kaynaklar
Ders Notu 1. Anık, S, Anık, E.S, Vural M 1000 Soruda Kaynak Teknolojisi El Kitabı, 2000
Ders Kaynakları 1- ALBAYRAK M.” Kaynak Dikişlerinin Kontrol ve Muayenesi” İGDAŞ Yayınları, 1997
2- Welding Handbook, American Welding Society.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
1 Kaynaklı imalata uygun deney yöntemi seçimi, deney yöntemleri ile ilgili bilgi sahibi olma
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 2 6 12
Ödev 2 20 40
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,92
Dersin AKTS Kredisi 6