Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yoğuşturucular ve Buharlaştırıcılar | ENJ 560 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NEZAKET PARLAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mühendislerin problemlerinin çözümünde buharlaştırıcı ve yoğuşturucularla ilgili çözüm tekniklerini öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Isı Eşanjörleri. Isıl Dizayn Metodları. Toplam Isı Transfer Katsayısı. Basınç Düşümleri. Tek Fazlı Akışta Isı Transferi. Yoğuşma Teorisi. Dik Duvarda Yoğuşma. Yatay Boru Üzerinde Yoğuşma. Yatay Boru Demetinde Yoğuşma. Dik Boru İçinde Yoğuşma. Dik Boru Dışında Yoğuşma. Yatay Boru İçinde Yoğuşma. Yoğuşturucu Dizaynı. Isıl Analiz. Güç Santrali Yoğuşturucuları. Proses Yoğuşturucuları.Soğutma ve Klima Sistemleri Yoğuşturucuları. Kaynama ve Buharlaşma. Havuz Kaynama, Zorlanmış Taşınım Kaynaması. Buharlaştırıcı Dizaynı. Toplam Isı Transfer Katsayısı. Isıl Analiz. Borular Üzerinde Yoğuşma ve Buzlanma. İki Fazlı Akış, hava tarafı basınç düşümü ve ısı transferi, soğutucu tarafı basınç düşümü ve ısı transferi. Farklı Tip Buharlaştırıcılar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Buharlaştırıcı sistemlerini tasarlamak. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Yoğuşturucu sistemlerini tasarlamak. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Termal sistemlerde kullanılan ısı değiştiricilerini boyutlandırmak. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
4 | Tek fazlı akış olaylarını modellemek. | Anlatım, | |
5 | Güç santrallerini modellemek. | Anlatım, | |
6 | İki fazlı akışı modellemek. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Isı Eşanjörleri. Isıl Dizayn Metodları. | |
2 | Toplam Isı Transfer Katsayısı. Tek Fazlı Akışta Isı Transferi. | |
3 | Yoğuşma Teorisi. | |
4 | Dik Duvarda Yoğuşma. Yatay Boru Üzerinde Yoğuşma. | |
5 | Dik Boru Dışında Yoğuşma. Yatay Boru İçinde Yoğuşma. | |
6 | Yoğuşturucu Dizaynı. | |
7 | Isıl Analiz. Güç Santrali Yoğuşturucuları. | |
8 | Proses Yoğuşturucuları.Soğutma ve Klima Sistemleri Yoğuşturucuları | |
9 | Kaynama ve Buharlaşma. Havuz Kaynama | |
10 | Zorlanmış Taşınım Kaynaması. Buharlaştırıcı Dizaynı. | |
11 | Borular Üzerinde Yoğuşma ve Buzlanma | |
12 | İki Fazlı Akış, hava tarafı basınç düşümü ve ısı transferi | |
13 | Soğutucu tarafı basınç düşümü ve ısı transferi. | |
14 | Farklı Tip Buharlaştırıcılar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Doç.Dr. Nezaket Parlak Ders Notları, 2019. |
Ders Kaynakları | 1) Hewitt, G.H., J.M.Delhaye,N.Zuber; Multiphase Science and Technology, (Vol 1-2), Hemisphere Publ.Cor., 1996. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Buharlaştırıcı sistemlerini tasarlamak. | |||||
2 | Yoğuşturucu sistemlerini tasarlamak. | |||||
3 | Termal sistemlerde kullanılan ısı değiştiricilerini boyutlandırmak. | |||||
4 | Tek fazlı akış olaylarını modellemek. | |||||
5 | Güç santrallerini modellemek. | |||||
6 | İki fazlı akışı modellemek. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
1. Ara Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 10 | 100 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |