Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yanma Esasları | ENJ 545 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAKAN SERHAD SOYHAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yanma konusunda temel bilgileri öğrencilere aktarmak olduğu kadar, öğrenciye yanmanın söz konusu olduğu pratik alanlar hakkında bilgi vermek ve yanmanın gerçekleştiği ulaşım ve kimyasal reaksiyonlar gibi değişik fenomenleri göstermektir. |
Dersin İçeriği | Enerji dönüşümünde en yaygın metot olarak kullanılan “Yanma” fenomeni günümüzde, üzerinde çok yoğun bir şekilde çalışılan ve uygulama alanları giderek yaygınlaşan bir konudur. Yanma, ulaşım amaçlı araçlarda olduğu kadar, sanayinin birçok işleminde kullanılabildiği için yanmanın 0-, 1- ve çok boyutlu modellerle ve deneysel olarak bilimsel ve pratik yönlerinin incelenmesi önemli bir konu haline gelmiştir. Bu dersin amacı yanma konusu, modelleme metotları ve uygulama alanları hakkında öğrencileri yetiştirmektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yanma hakkında detaylı bilgi sahibi olmak | ||
2 | Yanma odası elemanlarını öğrenmek | ||
3 | Yanma odası tasarımını öğrenmek | ||
4 | Modelleme becerisi kazanmak |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | 1. Hafta Sunusu |
2 | Yakıtlar | 2. Hafta Sunusu |
3 | Yanma Kimyası: Kimyasal Kinetik, Termokimya | 3. Hafta Sunusu |
4 | Yanma Kimyası: Kimyasal Denge, Alev Kimyası | 4. Hafta Sunusu |
5 | Tutuşma: Reaktörler | 5. Hafta Sunusu |
6 | Tutuşma: Kendiliğinden Tutuşma, Zorlanmış Tutuşma | 6. Hafta Sunusu |
7 | Yanma Fiziği | 7. Hafta Sunusu |
8 | Ön karışımlı yanma | 8. Hafta Sunusu |
9 | Sıvılarda Yanma | 9. Hafta Sunusu |
10 | Yanma ve Çevre | 10. Hafta Sunusu |
11 | Yangın | 11. Hafta Sunusu |
12 | Turbülanslı Yanma | 12. Hafta Sunusu |
13 | Yanma Modelleri | 13. Hafta Sunusu |
14 | Detonasyon | 14. Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Yrd.Doç.Dr. Hakan Serhad Soyhan, Yanma Esasları Ders Notları |
Ders Kaynakları | [1] Irvin Glassman, ´Combustion´, 3rd edition, Academic Press, 1996. [2] J Warnatz, U. Maas, R.W. Dibble: ´Combustion; Physical and Chemical Fundamentals, Modeling and Simulation, Experiments, Polutant Formation´, Springer, 1996. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yanma hakkında detaylı bilgi sahibi olmak | |||||
2 | Yanma odası elemanlarını öğrenmek | |||||
3 | Yanma odası tasarımını öğrenmek | |||||
4 | Modelleme becerisi kazanmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |