Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektromanyetikte Yüksek Frekans Teknikleri | ELE 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET YAHYA TEŞNELİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Elektromanyetik problemlerin çözümünde ihtiyaç duyulan yüksek frekans tekniklerinin kavranması ve problem çözümlerinde kullanma becerisinin kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Asimptotik seriler, asimptotik integral hesaplamaları, fiziksel optik, geometrik optik, kenar ve eğri yüzeylerden kırınım için geometrik kırınım teorisi, fiziksel kırınım teorisi, çeşitli uygulamalar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yüksek frekans teknikleri ile ilgili temel konuları kavrar | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
2 | Fiziksel kırınım teorisini bilir | Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
3 | Geometrik kırınım teorisini bilir | Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
4 | Uygun elektromanyetik problemlerin çözümünde yüksek frekans tekniklerinden yararlanabilir | Gezi / Gözlem, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Asimptotik seriler | |
2 | Asimptotik integral hesaplamaları | |
3 | Fiziksel optik | |
4 | Geometrik optik | |
5 | Geometrik kırınım teorisi | |
6 | Geometrik kırınım teorisi | |
7 | Geometrik kırınım teorisi | |
8 | Fiziksel kırınım teorisi | |
9 | İletim hatları | |
10 | Dalga kIlavuzları | |
11 | Horn antenler | |
12 | Reflektör antenler | |
13 | Uygulamalar | |
14 | Uygulamalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Leopold B. Felsen, Nathan Marcuvitz, “Radiation and Scattering of Waves”, IEEE Press [2] B.L. Smith, M.-H. Carpentier, “The Microwave Engineering Handbook”, Vol. 1-3, Chapmann & Hall (London) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yüksek frekans teknikleri ile ilgili temel konuları kavrar | 5 | ||||
2 | Fiziksel kırınım teorisini bilir | 5 | ||||
3 | Geometrik kırınım teorisini bilir | 5 | ||||
4 | Uygun elektromanyetik problemlerin çözümünde yüksek frekans tekniklerinden yararlanabilir | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 3 | 8 | 24 |
Final | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |