Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Enerji Depolamada Lityum İyon Pil Uygulamaları | MTM 572 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ABDULKADİR KIZILASLAN |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. MUSTAFA DURMAZ, Dr.Öğr.Üyesi ABDULKADİR KIZILASLAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yenilenebilir enerji depolama sistemlerine genel bakış ve lityum-iyon pillerin konumu | |
2 | Lityum-iyon pillerin bileşenleri, anot, katot ve elektrolit türleri | |
3 | Lityum iyon pillerin çalışma prensibi ve elektrokimyasal reaksiyonlar | |
4 | Lityum iyon pillerde Anot malzemeleri | |
5 | Lityum iyon pillerde Katot malzemeleri | |
6 | Lityum-Sülfür Piller | |
7 | Lityum-Hava Piller | |
8 | Yeni nesil Pil teknolojileri ve Tam-Katı Hal Lityum (İyon-Sülfür-Hava) Piller | |
9 | Jel Polimer Elektrolitler ve Lityum İyon Pillerde Uygulamaları | |
10 | Anot, Katot ve Elektrolit malzemelerin üretim yöntemleri, Li-iyon pillerin üretim süreci ve üretim altyapısı | |
11 | Lityum iyon pillerde karakterizasyon teknikleri (Empedans, Çevrimsel Voltametri, Şarj-Deşarj, Kronoamperometri, Kronopotansiyometri ve in-situ analizler) | |
12 | Farklı lityum iyon pil teknolojileri ve uygulama alanları (İnce-film piller, Akış Pilleri) | |
13 | Lityum iyon pillerde mevcut problemler | |
14 | Lityum iyon piller için çevresel etki analizi ve sürdürülebilirlik |
Kaynaklar | ||||
---|---|---|---|---|
Ders Notu | ||||
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Metalurji ve Malzeme alanındaki ulusal ve uluslar arası literatür bilgisini kullanarak yaptığı tasarımı laboratuvarda uygular, ulusal literatüre özgün sonuçlar kazandırır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|