Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Metalurjik Proseslerin Kinetiği | MTM 512 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA TUNÇ PARLAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HÜSEYİN ÖZKAN TOPLAN, Prof.Dr. NİL TOPLAN, Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA TUNÇ PARLAK, |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. H. Özkan TOPLAN Prof..Dr. Nil TOPLAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Metalurjik proseslerin hız ve gerçekleşme mekanizmaları açısından irdelenmesi |
Dersin İçeriği | Kinetiğin temel kavramları, reaksiyon hızları, sıcaklığın etkisi, reaksiyon türleri, teknik ve metotlar, gaz fazındaki reaksiyonlar, çözeltilerdeki reaksiyonlar, katı hal reaksiyonları, kinetikte izotermal olmayan metotlar, difüzyon olayları ve kinetiği, yüzey kaplamaları ve kinetiği, alaşımların termodinamik ve kinetiği, faz dönüşümlerinin kinetiği, sinterleme ve tane büyüme kinetiği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | heterojen reaksiyonların kinetiğini analiz eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | difüzyon reaksiyonlarının kinetiğini analiz eder | Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | tane büyümesi kinetiğini analiz eder | Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
4 | reaksiyonlarda termal analizle kinetik analizi yapar | Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kinetiğin temel kavramları, reaksiyon hızı, sıcaklığın etkisi | 1. Hafta Sunusu |
2 | Kompleks sistemlerin kinetiği, hızın konsantrasyona bağımlılığı, paralel ve seri reaksiyonların kinetiği | 2. Hafta Sunusu |
3 | Kinetik irdelemelerin teknik ve metotları | 3. Hafta Sunusu |
4 | Gaz fazındaki reaksiyonların kinetiği | 4. Hafta Sunusu |
5 | Çözeltilerdeki reaksiyonların kinetiği | 5. Hafta Sunusu |
6 | Katı halde reaksiyon kinetiği-1 | 6. Hafta Sunusu |
7 | Katı halde reaksiyon kinetiği-2 | 7. Hafta Sunusu |
8 | Kinetikte izotermal olmayan metotlar | 8. Hafta Sunusu |
9 | Akışkanlarda difüzyon, amorf ve kristallerde difüzyon ve kinetiği | 9. Hafta Sunusu |
10 | Faz dönüşümleri ve kinetiği | 10. Hafta Sunusu |
11 | Kaplama prosesleri ve kinetik irdelemesi | 11. Hafta Sunusu |
12 | Alaşımların termodinamik ve kinetiği | 12. Hafta Sunusu |
13 | Alaşımların denge dışı kristalizasyonu ve kinetiği | 13. Hafta Sunusu |
14 | Sinterleme ve tane büyüme kinetiği | 14. Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] House, J.E., “Principles of Chemical Kinetics”, 2nd Ed., Elsevier Science, London, 2007. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Metalurji ve Malzeme alanındaki ulusal ve uluslar arası literatür bilgisini kullanarak yaptığı tasarımı laboratuvarda uygular, ulusal literatüre özgün sonuçlar kazandırır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | heterojen reaksiyonların kinetiğini analiz eder | ||||||
2 | difüzyon reaksiyonlarının kinetiğini analiz eder | ||||||
3 | tane büyümesi kinetiğini analiz eder | ||||||
4 | reaksiyonlarda termal analizle kinetik analizi yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 35 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
3. Ödev | 15 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 3 | 5 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |