Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Demir Çelik Üretimi | MTM 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA TUNÇ PARLAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Demir Çelik Üretiminde kullanılan ileri teknolojileri tanıtmak, Türkiye ve Dünya Demir Çelik sektörünün sorunlarını tartışmak, Türkiye Demir Çelik Tesislerinin iyileştirilmesine yönelik görüşleri ortaya koymak ve endüstriyel uygulamalardan örnekler vermek dersin amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Genel Tanımlar, İleri Teknolojilerin Ortaya Çıkış Sebepleri, İleri Teknolojilerin Tanıtımı, Ürünler ve Türkiye ve Dünya’ da Demir Çelik Üretimi, Sünger Demir ve Özellikleri, Midrex Prosesi, HyLI-III Prosesleri, Circored Prosesi, Fasmet/Fastmelt Prosesleri, Corex Prosesi, SL/RN Prosesi, Circofer Prosesi, Fasmet/Finmet Prosesleri, Tata/TSIL Prosesleri OSIL, ITmk3 Prosesleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Demir çelik üretimindeki yeni teknolojileri tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Türkiye Demir Çelik sektörünün sorunlarını açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Demir çelik sektöründeki endüstriyel uygulamaları tanımlayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Demir çelik sektöründeki alınması gereken önlemleri açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Yeni Tekniklerde kullanılan fırınları ve oluşan reaksiyonları açıklayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Türkiye Demir çelik potansiyelini ve sektördeki iş alanlarını tanımlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Tanımlar, İleri Teknolojilerin Ortaya Çıkış Sebepleri | 1. Hafta Sunumu |
2 | İleri Teknolojilerin Tanıtımı, Ürünler ve Türkiye ve Dünya’ da Demir Çelik Üretimi | 2. Hafta Sunumu |
3 | Sünger Demir ve Özellikleri | 3. Hafta Sunumu |
4 | Midrex Prosesi | 4. Hafta Sunumu |
5 | HyLI-III Prosesleri | 5. Hafta Sunumu |
6 | Circored Prosesi | 6. Hafta Sunumu |
7 | Fasmet/Fastmelt Prosesleri | 7. Hafta Sunumu |
8 | Corex Prosesi + öğrenci ödev sunumu | 8. Hafta Sunumu |
9 | SL/RN Prosesi + öğrenci ödev sunumu | 9. Hafta Sunumu |
10 | SL/RN Prosesi + öğrenci ödev sunumu | 10. Hafta Sunumu |
11 | Circofer Prosesi + öğrenci ödev sunumu | 11. Hafta Sunumu |
12 | Fasmet/Finmet Prosesleri + öğrenci ödev sunumu | 12. Hafta Sunumu |
13 | Tata/TSIL Prosesleri+ öğrenci ödev sunumu | 13. Hafta Sunumu |
14 | OSIL, ITmk3 Prosesleri + öğrenci ödev sunumu | 14. Hafta Sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | "İleri Demir Çelik Üretimi” Sakarya Üniversitesi, Ders Notu |
Ders Kaynakları | 1. Doben, K.; “Circored&Circofer: Gas-based Direct Reduction Process for Iron Ore Fines”, Lurgi Metallurgie GmbH An Outokumpu Technology Co. 2007 2. M.Gojic and S.Kozuh; “Development of Direct Reduction Process and Smelting Reduction Processes for the Steel Production”, Faculty of Metallurgy, University of Zagreb, 2006 3. Özdabak, A., “Demir Çelik ve Enerji”, Erdemir Bilim ve Teknoloji Serisi, Nisan 2004. 4. Martin, L.; “Ironmaking Process Alternatives Screening Study” Volume I: Summary Report, Dept. of Energy, USA, 2000 ASM Handbook, “Properties and Selection: Irons, Steels and High Performance Alloys”, Vol. 1, ASM International, 1990 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Metalurji ve Malzeme alanındaki ulusal ve uluslar arası literatür bilgisini kullanarak yaptığı tasarımı laboratuvarda uygular, ulusal literatüre özgün sonuçlar kazandırır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Demir çelik üretimindeki yeni teknolojileri tanımlayabilir. | ||||||
2 | Türkiye Demir Çelik sektörünün sorunlarını açıklayabilir. | ||||||
3 | Demir çelik sektöründeki endüstriyel uygulamaları tanımlayabilir. | ||||||
4 | Demir çelik sektöründeki alınması gereken önlemleri açıklayabilir. | ||||||
5 | Yeni Tekniklerde kullanılan fırınları ve oluşan reaksiyonları açıklayabilir. | ||||||
6 | Türkiye Demir çelik potansiyelini ve sektördeki iş alanlarını tanımlayabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |