Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Maddenin Mekanik ve Termodinamik Özellikleri | FIZ 537 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ ÇORUH |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İstatistik mekaniğin fizikteki problemlerin çözümünde yardımcı olması. |
Dersin İçeriği | Dağılım fonksiyonları, entropy kavramı, klasik ve istatistik mekanik, kuantum istatistik mekanik konuları verilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Atom, molekül ve maddenin halleri hakkında temel bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bilimin madde hakkında geliştirdiği temel hipotezleri bilir ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Maddenin bilimsel tanımlanmasını kronolojik olarak yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Teorik bilgi ile teknoloji arasında bağ kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dağılım Fonksiyonları | [1] Sayfa 86-104 |
2 | Entropi Kavram | [2] Sayfa 3-26 |
3 | H- Fonksiyonları | [3] Sayfa 31-47 |
4 | Klasik İstatistik Mekanik | [3] Sayfa 1-29 |
5 | Enerji, sıcaklık and the Boltzmann dağılımı | [3] Sayfa 73-87 |
6 | Bölünme Fonksiyonları | [1] Sayfa 182-220 |
7 | Gazların taşıma özellikleri. | [2] Sayfa 220-264 |
8 | Eşit Bölünme teoremi | [1] Sayfa 265-315 |
9 | ARASINAV | |
10 | Van der Waals denklemi ve gazlara uygulanması. | 1] Sayfa 318- 329 |
11 | Kuantum İstatistiksel Mekanik | [1] Sayfa 265-315 |
12 | Maxwell-Boltzman sistemleri | [5] Sayfa 269-300 |
13 | Fermi Dirac sistemleri | [5] Sayfa 300-330 |
14 | Bose Einstein sistemleri | [4] Sayfa 559-600 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Kerson Huang, atistical Mechanics, John Wiley and Sons, 1988 [2] Leo P Kadanoff, Statistical Physics, World Scientifitic 1993 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerinden hareketle laboratuvar, modem cihazlar, yazılımlar, yöntemler, tasarımlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olur, bu yöntemlerle akademik düzeyde elde ettiği özgün sonuçları bilimsel aktarım yollarıyla (makale, proje, bildiri..vs.) paylaşıp yorumlar. | ||||||
7 | Fizikte uzmanlık alanı ile ilgili sorunların farkına varır, bağımsız olarak eleştirel bakış, sorgulama ve problem çözme becerilerini kullanıp sorumluluk alarak yenilik, strateji, uygulama planları geliştirir, geliştirdiği planları kalite süreçleri çerçevesinde uygulamaya dönüştürmeye katkı sağlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Atom, molekül ve maddenin halleri hakkında temel bilgi sahibi olur. | |||||||
2 | Bilimin madde hakkında geliştirdiği temel hipotezleri bilir ve yorumlar | |||||||
3 | Maddenin bilimsel tanımlanmasını kronolojik olarak yapar. | |||||||
4 | Teorik bilgi ile teknoloji arasında bağ kurar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 7 |
2. Kısa Sınav | 8 |
1. Ödev | 7 |
2. Ödev | 8 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |