Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Müziği Nazariyatı ve Solfeji (Thm) V | TMB 302 | 6 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MEHMET KÜRŞAD TÜRKAY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları |
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere ileri derecede solfej, deşifre ve dikte becerisi kazandırabilmek. |
Dersin İçeriği | Yöreler özelinde farklı usul kalıpları ve farklı makamsal yapılarda örnek eserler üzerinde deşifre ve solfej çalışmaları, THM Kaynak Kişiler üzerine araştırma çalışmaları, TRT THM Repertuvarı örnek eserler üzerinde Melodik, Makamsal ve Usul/Ritim yönünden analiz çalışmaları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teke Bölgesi örnek solfej çalışmaları, makam ve ritmik analiz çalışmaları | TRT Repertuvar Çalışmaları |
2 | Teke Yöresi örnek eser solfej çalışmaları, dikte ve deşifre çalışmaları | TRT Repertuvar Çalışmaları |
3 | Zeybek Türünde solfej çalışmaları, makam ve ritmik analiz çalışmaları | TRT Repertuvar Çalışmaları |
4 | Zeybek türünde solfej, dikte ve deşifre çalışmaları | TRT Repertuvar Çalışmaları |
5 | Konya Yöresi Türünde solfej çalışmaları, makam ve ritmik analiz çalışmaları | TRT Repertuvar Çalışmaları |
6 | Konya Yöresi örnek eser solfej çalışmaları, dikte ve deşifre çalışmaları | TRT Repertuvar Çalışmaları |
7 | Zeybek Türünde solfej çalışmaları, makam ve ritmik analiz çalışmaları | TRT Repertuvar Çalışmaları |
8 | Zeybek Türünde solfej çalışmaları, makam ve ritmik analiz çalışmaları | TRT Repertuvar Çalışmaları |
9 | Yozgat Yöresi solfej çalışmaları, makam ve ritmik analiz çalışmaları | TRT Repertuvar Çalışmaları |
10 | Yozgat Yöresi solfej çalışmaları, makam ve ritmik analiz çalışmaları | TRT Repertuvar Çalışmaları |
11 | Zeybek Türünde solfej çalışmaları, makam ve ritmik analiz çalışmaları | TRT Repertuvar Çalışmaları |
12 | Zeybek Türünde solfej çalışmaları, makam ve ritmik analiz çalışmaları | TRT Repertuvar Çalışmaları |
13 | Dikte ve Deşifre Çalışmaları | TRT Repertuvar Çalışmaları |
14 | Dikte ve Deşifre Çalışmaları | TRT Repertuvar Çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğr. Gör. M. Kürşad Türkay Ders Notları |
Ders Kaynakları | TRT THM Repertuvarı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk müziğinin yanında, müziği bütün yönleriyle araştırırken, diğer yandan öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Müzik insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer bilim alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. | X | |||||
3 | Müziğin sanatın bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
4 | Özellikle bir millet adını taşıması hasebiyle Türk müziğinin, tarih içindeki yerini ve önemini bilerek diğer kültürlerle olan alışverişini geniş bir bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
5 | Türk müziği, kültürü, tarihi, edebiyatı, nazariyatı ve solfeji ve enstrüman bilgisiyle desteklenir. Müziğini kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. | X | |||||
6 | Alanıyla ilgili gerekli doküman bulma , araç gereç ,kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. | X | |||||
7 | Bilim uzmanlığına aday öğrenciler yetiştirirken, eğitim alanında da ders verecek formasyona sahip dersleri de öğretir. | X | |||||
8 | Bilimsel bakış açısıyla kültürümüzün analiz edilmesini öğrenirken diğer kültürlerle de sentez yapacak yeterliliğe sahip olma becerisi kazandırır. | X | |||||
9 | Müzik sanatından yola çıkarak, estetik bakış açısını diğer sanat dallarında da uygulama yeterliliğini sağlar. | X | |||||
10 | Teknolojiyi müzik alanında uygulama konusunda yeterli bilgiye sahip olmayı sağlar. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 8 | 16 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |