Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Repertuvar (Thm) Iv | TMB 454 | 8 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. KAZIM GÜRKAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Türk Halk Müziğinde bulunan yöresel özellikli türküleri icra edebilme. |
Dersin İçeriği | Türk halk müziğinde müzikal anlamda fark yaratmış olan yörelerin (bölge, şehir veya ilçe) karakteristik müzikal özelliklerini ön plana çıkararak, analiz ve icra edebilmek. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk Halk Müziği’nde yörelerin karakteristik özelliklerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Türk Halk Müziği’nde yöresel uslûp ve tavır özelliklerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Yöresel özellik gösteren türkülerin, seyir, makam, usûl ve konu bakımından analizini yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Kaynak kişilerin müzikal yönleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Yozgat,Kırşehir,Fethiye,Muğla,Aksaray,İnebolu,Kastamonu,Kütahya,Silife/Mut,Konya,Giresun,Kars yörelerinin örnek türkülerinin icra eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Yörelerine göre türküleri ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yozgat yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
2 | Kırşehir yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
3 | Fethiye yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
4 | Muğla yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
5 | Aksaray yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
6 | İnebolu yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi.i |
7 | Kastamonu yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
8 | Ara sınav | |
9 | Kütahya yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
10 | Silifke/ Mut yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
11 | Konya yöresi uslûp,tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
12 | Giresun yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
13 | Kars yöresi uslûp,tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
14 | Çalışılan yörelere ait, öğrencilerin geçmek istedikleri, çalışırken zorlanabilecekleri türkülerin icrası | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kazım GÜRKAN THM Repertuvar Ders Notları. |
Ders Kaynakları | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk müziğinin yanında, müziği bütün yönleriyle araştırırken, diğer yandan öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Müzik insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer bilim alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. | X | |||||
3 | Müziğin sanatın bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
4 | Özellikle bir millet adını taşıması hasebiyle Türk müziğinin, tarih içindeki yerini ve önemini bilerek diğer kültürlerle olan alışverişini geniş bir bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
5 | Türk müziği, kültürü, tarihi, edebiyatı, nazariyatı ve solfeji ve enstrüman bilgisiyle desteklenir. Müziğini kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. | X | |||||
6 | Alanıyla ilgili gerekli doküman bulma , araç gereç ,kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. | X | |||||
7 | Bilim uzmanlığına aday öğrenciler yetiştirirken, eğitim alanında da ders verecek formasyona sahip dersleri de öğretir. | X | |||||
8 | Bilimsel bakış açısıyla kültürümüzün analiz edilmesini öğrenirken diğer kültürlerle de sentez yapacak yeterliliğe sahip olma becerisi kazandırır. | X | |||||
9 | Müzik sanatından yola çıkarak, estetik bakış açısını diğer sanat dallarında da uygulama yeterliliğini sağlar. | X | |||||
10 | Teknolojiyi müzik alanında uygulama konusunda yeterli bilgiye sahip olmayı sağlar. | ||||||
11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk Halk Müziği’nde yörelerin karakteristik özelliklerini tanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
2 | Türk Halk Müziği’nde yöresel uslûp ve tavır özelliklerini tanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
3 | Yöresel özellik gösteren türkülerin, seyir, makam, usûl ve konu bakımından analizini yapabilir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | |
4 | Kaynak kişilerin müzikal yönleri hakkında bilgi sahibi olur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
5 | Yozgat,Kırşehir,Fethiye,Muğla,Aksaray,İnebolu,Kastamonu,Kütahya,Silife/Mut,Konya,Giresun,Kars yörelerinin örnek türkülerinin icra eder | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
6 | Yörelerine göre türküleri ayırt eder | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |