Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Armoni TMB 456 8 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Hacı Bekir Kurşunet

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Klasik dönem armoni kurallarının aşamalı bir şekilde öğretilerek çok sesliliğin tanıtılması ve uygulaması amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Tampere sistem temel alınarak, majör ve minör akor kurulumları, akor birleşimleri ve tüm bunların piyanoda uygulanması dersimizin içeriğini oluşturmaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dizi kavramını kavrar, majör ve minör dizileri ayırdeder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma,
2 Minör dizilerin eolik, armonik ya da melodik olduğunu bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma,
3 Aralıkları ayırdeder ve disonans aralıkları çözümler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma,
4 Akor kurma ve farklı akorları birbirine bağlama kurallarını analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma,
5 Verilen bas ya da soprano ezgisini çok seslendirmeyi kurallarına uygun olarak yapar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma,
6 Akora yabancı sesleri ve kurallarını düzeyine uygun egzersizler yardımıyla değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Armoni hakkında temel bilgiler, diyatonik dizi oluşumları ve akor oluşumları,
2 Tampere sistemde tonik subdominant ve dominant akor kurulumları, Dar ve Geniş akor kurulumları, akorların bağlatısında yapılmaması gereken yanlışlar
3 Akorların melodik durumları, akorların bağlantı şekilleri (melodik, Armonik ve karışık)
4 Tonik-dominant, tonik-subdominant, subdominant-dominant bağlantıları
5 soprano melodisinin armonize edilmesi
6 soprano melodisinin armonize edilmesi, Akorların bağlantılarında üçlü atlamaları
7 Altılı Akorlar ve birli ve beşli atlamalar
8 piyanoda uygulama çalışmaları
9 Altı-dört akorlar, Geçişli Altı-dört akorları
10 Altı-dört akorları piyanoda uygulama çalışmaları
11 Kadans Altı-dört akoru ve kullanım prensipleri
12 Genel Konu tekrarları
13 Dominant 7'li akoru ve Tonik ile birleşme prensipleri
14 piyanoda uygulama çalışmaları
Kaynaklar
Ders Notu

Zarife Bakihanova Armoni

Aynur Elhankızı Armoni (Rus ekolü yaklaşımları

Tchaikovsky Armoni

Robert Gauldin Harmonic practice in tonal music.

Ders Kaynakları

Zarife Bakihanova Armoni

Aynur Elhankızı Armoni (Rus ekolü yaklaşımları

Tchaikovsky Armoni

Robert Gauldin Harmonic practice in tonal music.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk müziğinin yanında, müziği bütün yönleriyle araştırırken, diğer yandan öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. X
2 Müzik insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer bilim alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. X
3 Müziğin sanatın bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
4 Özellikle bir millet adını taşıması hasebiyle Türk müziğinin, tarih içindeki yerini ve önemini bilerek diğer kültürlerle olan alışverişini geniş bir bakış açısıyla analiz eder. X
5 Türk müziği, kültürü, tarihi, edebiyatı, nazariyatı ve solfeji ve enstrüman bilgisiyle desteklenir. Müziğini kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. X
6 Alanıyla ilgili gerekli doküman bulma , araç gereç ,kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. X
7 Bilim uzmanlığına aday öğrenciler yetiştirirken, eğitim alanında da ders verecek formasyona sahip dersleri de öğretir. X
8 Bilimsel bakış açısıyla kültürümüzün analiz edilmesini öğrenirken diğer kültürlerle de sentez yapacak yeterliliğe sahip olma becerisi kazandırır. X
9 Müzik sanatından yola çıkarak, estetik bakış açısını diğer sanat dallarında da uygulama yeterliliğini sağlar. X
10 Teknolojiyi müzik alanında uygulama konusunda yeterli bilgiye sahip olmayı sağlar. X
11 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
12 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Dizi kavramını kavrar, majör ve minör dizileri ayırdeder.
2 Minör dizilerin eolik, armonik ya da melodik olduğunu bilir.
3 Aralıkları ayırdeder ve disonans aralıkları çözümler.
4 Akor kurma ve farklı akorları birbirine bağlama kurallarını analiz eder.
5 Verilen bas ya da soprano ezgisini çok seslendirmeyi kurallarına uygun olarak yapar.
6 Akora yabancı sesleri ve kurallarını düzeyine uygun egzersizler yardımıyla değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Performans Görevi (Uygulama) 10
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 16 32
Performans Görevi (Uygulama) 1 16 16
Final 1 4 4
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 8 8
Sözlü Sınav 1 6 6
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 258
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 10,32
Dersin AKTS Kredisi 5