Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Müziği Nazariyatı ve Solfeji (Tsm) III | TMB 201 | 3 | 4 + 2 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof. HATİCE SELEN TEKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Murat DİLBER |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Türk Müziği Makam Bilgisinde Şed (Aktarılmış) makamların öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | Şed (aktarılmış) makamlar ve 10 zamanlı usuller |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Şed (aktarma, transpoze) kavramları üzerine bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, | |
2 | Türk Müziğinde Şed (aktarma) makamların sınıflandırılması bilgilerini kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Çargah Makamı ve Şedlerini öğrenir, uygulamalar yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
4 | Acemaşiran ve Mahur Makamlarında etütleri sesli solfej yapabilir, etüt düzenleyebilir. | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Acemaşiran ve Mahur Makamlarında örnek eserleri analiz yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
6 | Buselik Makamı ve şedlerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
7 | Nihavend, Sultaniyegah, Ruhnüvaz Makamlarında bilgiler kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Şed (Aktarma- Transpoze) Üzerine Kavramsal İnceleme | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri İsmail Hakkı ÖZKAN |
2 | Şed (aktarım) makamların sınıflandırılması. | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri İsmail Hakkı ÖZKAN |
3 | Çargah Makamı ve şedlerinin incelenmesi 9 zamanlıya kadar olan usullerin tekrarı | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri İsmail Hakkı ÖZKAN |
4 | Acemaşiran Makamı ve 9 zamanlı usuller | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri İsmail Hakkı ÖZKAN |
5 | Acemaşiran Makamında örnek eserler ve etüt düzenleme | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri İsmail Hakkı ÖZKAN |
6 | Mahur Makamı ve 10 zamanlı usuller | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri İsmail Hakkı ÖZKAN |
7 | Mahur Makamında Örnek Eserler solfej uygulamaları / Aksak semai usulü | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri İsmail Hakkı ÖZKAN |
8 | Buselik Makamının Şedleri / usullerde genel tekrar | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri İsmail Hakkı ÖZKAN |
9 | Nihavend Makamı ve 10 zamanlı usuller | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri İsmail Hakkı ÖZKAN |
10 | Sultaniyegah makamı / 10 zamanlı lenk fahte usulü | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri İsmail Hakkı ÖZKAN |
11 | Ruhnüvaz Makamının İncelenmesi, Lenk fahte usulünde uygulamalar | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri İsmail Hakkı ÖZKAN |
12 | Genel tekrar | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri İsmail Hakkı ÖZKAN |
13 | Genel Tekrar | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri İsmail Hakkı ÖZKAN |
14 | Genel Tekrar | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri İsmail Hakkı ÖZKAN |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Müzik Eğitimi Yayınları 2016 Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN Ötüken Yayınevi 2006 |
Ders Kaynakları | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Müzik Eğitimi Yayınları 2016 Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN Ötüken Yayınevi 2006 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk müziğinin yanında, müziği bütün yönleriyle araştırırken, diğer yandan öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Müzik insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer bilim alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. | X | |||||
3 | Müziğin sanatın bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
4 | Özellikle bir millet adını taşıması hasebiyle Türk müziğinin, tarih içindeki yerini ve önemini bilerek diğer kültürlerle olan alışverişini geniş bir bakış açısıyla analiz eder. | X | |||||
5 | Türk müziği, kültürü, tarihi, edebiyatı, nazariyatı ve solfeji ve enstrüman bilgisiyle desteklenir. Müziğini kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. | X | |||||
6 | Alanıyla ilgili gerekli doküman bulma , araç gereç ,kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. | X | |||||
7 | Bilim uzmanlığına aday öğrenciler yetiştirirken, eğitim alanında da ders verecek formasyona sahip dersleri de öğretir. | X | |||||
8 | Bilimsel bakış açısıyla kültürümüzün analiz edilmesini öğrenirken diğer kültürlerle de sentez yapacak yeterliliğe sahip olma becerisi kazandırır. | X | |||||
9 | Müzik sanatından yola çıkarak, estetik bakış açısını diğer sanat dallarında da uygulama yeterliliğini sağlar. | X | |||||
10 | Teknolojiyi müzik alanında uygulama konusunda yeterli bilgiye sahip olmayı sağlar. | ||||||
11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Şed (aktarma, transpoze) kavramları üzerine bilgi sahibi olur. | ||||||||||||
2 | Türk Müziğinde Şed (aktarma) makamların sınıflandırılması bilgilerini kazanır. | ||||||||||||
3 | Çargah Makamı ve Şedlerini öğrenir, uygulamalar yapar. | ||||||||||||
4 | Acemaşiran ve Mahur Makamlarında etütleri sesli solfej yapabilir, etüt düzenleyebilir. | ||||||||||||
5 | Acemaşiran ve Mahur Makamlarında örnek eserleri analiz yapar. | ||||||||||||
6 | Buselik Makamı ve şedlerini kavrar. | ||||||||||||
7 | Nihavend, Sultaniyegah, Ruhnüvaz Makamlarında bilgiler kazanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |