Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Müziksel İşitme Okuma ve Yazma II | TMB 102 | 2 | 4 + 2 | 5 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | TMB 102 Müziksel İşitme Okuma ve Yazma I |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Öğrencilerin müziksel işitme, okuma ve yazma becerilerinin gelişimini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Müzik teorisi, tonalite, ritmik okuma, duyuş, deşifre, solfej, ritmik dikte, melodik dikte, poliritmik solfej. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Basit ölçülerde el vuruşları yaparak ritmik okumalar yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Sol ve Fa anahtarında solfej çalışmaları yapar. | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Seviyesine uygun dikte ve deşifre çalışmaları yapar | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | Boşluk Doldurma Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Tonalite bilgisini kavrar. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Müzik teorisine ilişkin temel bilgi ve kavramların tekrarı. | |
2 | Tonalite ve Majör ton biligisi. Fa anahtarında ritmik okuma ve solfej çalışmaları. | |
3 | Do Majör dikte, deşifre çalışmaları. Tonalite ve majör ton kavramının uygulamalı anlatımı. Fa anahtarında solfej çalışmaları. | |
4 | Tonalite ve majör ton kavramının uygulamalı anlatımı. Fa anahtarında solfej çalışmaları. | |
5 | Majör ton kavramının teorik ve uygulamalı anlatımı. Solfej çalışması. | |
6 | Majör ton kavramının teorik ve uygulamalı anlatımı. Solfej çalışması. | |
7 | Majör ton kavramının teorik ve uygulamalı anlatımı. Solfej, dikte çalışması. | |
8 | Majör ve minör ton kavramının teorik ve uygulamalı anlatımı. Solfej, dikte çalışması. | |
9 | Majör ve minör ton kavramının teorik ve uygulamalı anlatımı. Solfej, dikte çalışması. | |
10 | Çift diyez ve bemollü tonlarla ilgili solfej çalışmaları. | |
11 | Çift diyez ve bemollü tonlarla ilgili solfej çalışmaları. | |
12 | Öğrenilen tonlarda ve usullerde dikte, deşifre ve solfej çalışmaları | |
13 | Öğrenilen tonlarda ve usullerde dikte, deşifre ve solfej çalışmaları | |
14 | Öğrenilen tonlarda ve usullerde dikte, deşifre ve solfej çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Nail Yavuzoğlu, Poliritmik Solfej 1, Muammer Sun, Solfej 2, Nail Yavuzoğlu, Uygulamalı Müzik Teorisi 1, Albert Lavignac Solfej 1A, Ülkü Özgür ve Salih Aydoğan, Müziksel İşitme Okuma Eğitimi ve Kuram
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk müziğinin yanında, müziği bütün yönleriyle araştırırken, diğer yandan öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Müzik insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer bilim alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır. | X | |||||
3 | Müziğin sanatın bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
4 | Özellikle bir millet adını taşıması hasebiyle Türk müziğinin, tarih içindeki yerini ve önemini bilerek diğer kültürlerle olan alışverişini geniş bir bakış açısıyla analiz eder. | ||||||
5 | Türk müziği, kültürü, tarihi, edebiyatı, nazariyatı ve solfeji ve enstrüman bilgisiyle desteklenir. Müziğini kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahip olunmasını sağlar. | ||||||
6 | Alanıyla ilgili gerekli doküman bulma , araç gereç ,kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar. | X | |||||
7 | Bilim uzmanlığına aday öğrenciler yetiştirirken, eğitim alanında da ders verecek formasyona sahip dersleri de öğretir. | X | |||||
8 | Bilimsel bakış açısıyla kültürümüzün analiz edilmesini öğrenirken diğer kültürlerle de sentez yapacak yeterliliğe sahip olma becerisi kazandırır. | X | |||||
9 | Müzik sanatından yola çıkarak, estetik bakış açısını diğer sanat dallarında da uygulama yeterliliğini sağlar. | X | |||||
10 | Teknolojiyi müzik alanında uygulama konusunda yeterli bilgiye sahip olmayı sağlar. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Basit ölçülerde el vuruşları yaparak ritmik okumalar yapar. | 5 | 5 | ||||||||||
2 | Sol ve Fa anahtarında solfej çalışmaları yapar. | 5 | 5 | ||||||||||
3 | Seviyesine uygun dikte ve deşifre çalışmaları yapar | 5 | 5 | ||||||||||
4 | Tonalite bilgisini kavrar. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ara Sınav | 80 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |