Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Orkestra II | TBB 312 | 6 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FUNDA ESİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Müzik yolu ile anlama, anlatma, dinleme,yaratma gücünü geliştirme, müzikte duyarlılık, düşünme, yorumlama ve yaratma becerileri. Müziğin temel kavrmları ve müzik dilinin önemi |
Dersin İçeriği | 20. yüzyıldan seçilmiş Klasik Türk Müziği, Türk Halk Müziği ve Klasik Batı müziği solo ve çoksesli eserler. SEçilmiş eserlerin dönemleriine ve ses özelliklerine uygun olarak çalışılması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teknik tavır ve yoruma dayalı eserleri uygular | Anlatım, Tartışma, | |
2 | Eserleri anlama ve yorumlama becerileri gelişir. | Anlatım, Tartışma, | |
3 | Serbest eser yorumlama yapar. | Anlatım, Tartışma, | |
4 | Solo grup orkestra çalışma becerileri gelişir. | Anlatım, Tartışma, | |
5 | Eserlerin desifrajı ve yorumlanmasında deneyim kazanır. | Anlatım, Tartışma, | |
6 | Konser sunum deneyimi kazanır | Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Saz semaisi, Peşrev, Methal, Longa ve Sirto nedir? Zeybek, Oyun Havası, Vals, Pavane nedir. | Eserlerin formları,tonları, ritimleri,süslemeleri hakkında bilgi verilmesi ve bu formlarda örnek eserlerin dinletilmesi. |
2 | Rast S.Semaisi-Münir Mazhar Kamsoy/Hamidoğlu Zeybeği-Hamit Çine/Romanian Folk Dance no1-Bela Bartok, The Entertainer- Scott Joplin | Eserlerin makamları-tonları,süslemeleri hakkında bilgilendirme. |
3 | Mahur Peşrev-Rauf Yekta Bey/Oyun Havası-Muzaffer Sarısözen/Second Waltz D.Shostakovich | Eserlerin tonları,süslemeleri,ritimleriyle ilgili bilgil verilmesi,eserlerin kayıtlarının dinletilmesi. |
4 | Ferahnâk S.Semaisi-Mutlu Torun/Somalı Zeybeği-Ahmet Yamacı/Spring from the Four Seasons A.Vivaldi | Eserlerin tonları,süslemeleri,ritimleriyle ilgili açıklama |
5 | Evc Peşrev-Refik Fersan/Divan Ayağı Oyun Havası-Nida Tüfekçi/2.Haftanın tekrarı | Eserlerin ritimleri,süslemeleri,tonlarıyla ilgili bilgi,eserlerin kaıtlarının dinletilmesi. |
6 | Muhayyer Medhal-Prof.Dr.Alaaddin Yavaşça,Beydağı Zeybeği Erdal İyiöz, Qintet no 2 op.115 Gabriel Faure | Eserlerin içinde kullanılmış ritimlerle ilgili uygulamalı,açıklamalı örnekler yapılması. |
7 | Buselik S.Semaisi-Reşat Aysu/Pamukçu Zeybeği-Halil Bedii Yönetken/Polovtsion Dance- Alexandre Borodin | Eserlerin ritimleri,süslemeleri,tonlarıyla ilgili bilgi, eserlerin dinletilmesi. |
8 | Vize | Eserlerin tonları, ritimleri,süslemeleri hakkında bilgi, eserlerin dinletilmesi |
9 | Gerdaniye Peşrev-Dr.Suphi Ezgi/Çepikli Oyun Havası-Mehmet Özbek/Waltz from Sleeping Beauty Pyotr İlyiç Çaykovski | Eserlerin ritimleri,tonları, süslemeriyle ilgili bilgi,eserlerin dinletilmesi. |
10 | Segah S.Semaisi-H.S.Arel/Ortaklar Zeybeği-Ahmet Yamaç/Pavane-G.Faure | Eserlerin ritimleri,süslemeleri,tonlamalarıyla ilgili bilgi,eserlerin dinletilmesi |
11 | Bestenigâr Peşrev-H.İ.Dede Efendi/Arabacı Halayı Oyun Havası-İhsan Öztürk/Theme from Water Music G.E.Handel | Eserlerin ritimleri,süslemeleri,tonlarıyla ilgili bilgi,eserlerin dinletilmesi. |
12 | Hüzzam S.Semaisi-Udi Nevres Bey/Yağcılar Zeybeği-Muzaffer Sarısözen/Bourree in G G.E.Handel | Eserlerin tonları, süslemeleri, riimleri hakkında bilgi,eserlerin dinletilmesi |
13 | Evc Peşrev-Refik Fersan/Kerimoğlu Oyun Havası-Hamdi Özbay/7. Haftaların tekrarı | Eserlerin ritimleri,tonları,süslemeleriyle ilgili bilgi,eserlerin dinletilmesi |
14 | Genel tekrar | Eserlerin ve örnek uygulamaların tekrarı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | TRT arsivi, ITU TMDK kutuphanesi, Istanbul Uni. Kutuphanesi |
Ders Kaynakları | TRT arşivi, İTÜ TMDK kütüphanesi, İstanbul Üni. Kütüphanesi, Hikmet Şİmsek Orkestra İzleri, Kemal İlerici Türk Müziği ve Armonisi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. Kendi milli müziğini kavrama ve geleceğe aktarmanın yanında, Avrupa ve dünya müziğini inceleyecek, kıyas yapabilecek bir düzeyde bilimsel bilgi verir. | X | |||||
11 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
12 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
13 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Teknik tavır ve yoruma dayalı eserleri uygular | ||||||||||||||
2 | Eserleri anlama ve yorumlama becerileri gelişir. | ||||||||||||||
3 | Serbest eser yorumlama yapar. | ||||||||||||||
4 | Solo grup orkestra çalışma becerileri gelişir. | ||||||||||||||
5 | Eserlerin desifrajı ve yorumlanmasında deneyim kazanır. | ||||||||||||||
6 | Konser sunum deneyimi kazanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 5 | 15 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |