Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Armoni III | TBB 313 | 5 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Armoni 1-2 |
Önerilen Seçmeli Dersler | Kontrpuan, Çok sesli Koro, Piyano III |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Armoni biliminin ileri düzey aşamalarına geçilmesi, çok sesliliğin teorik boyutlarının kavranması. |
Dersin İçeriği | Kromatik Armoni, Yönelme, Yakın Tonlara Ve Uzak Tonlara Modülasyon, |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | çok sesliliğin ileri düzeyde kavranması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | yedili akorların yeni durumlara uygulanması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | piyanoda teorik eşlik taslağı çıkarabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | çok sesli müziğe yeni bakış açılarının kazandırılması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Önceki dönem konuların tekrarı | |
2 | II. derece akoru ve çevrimlerinin dominant akoru ile bağlantısı | |
3 | III. derece akoru ve çevrimlerinin dominant akoru ile bağlantısı | |
4 | VI. derece akoru ve çevrimlerinin dominant akoru ile bağlantısı | |
5 | VII. derece akorunun çevrimleri ve tonik bağlantısı (naturel majör ve minörde) | |
6 | VII. derece akorunun çevrimleri ve tonik bağlantısı ( armonik majör ve minörde) | |
7 | Yedili akorlar ve çevrimlerine giriş (büyük yedili küçük ve eksik yedili) | |
8 | Vize haftası | |
9 | II7 akoru ve çevrimleri | |
10 | VII7 akoru ve çevrimleri | |
11 | İşleyici yedililer ve yedili akorlarla yapılan sekvens akorlar (marş armoni) | |
12 | Kromatik armoniye giriş ve Çift (ikili) dominant akoru ve çevrimleri | |
13 | Frigyen kadanslar | |
14 | Piyanoda uygulama çalışmaları ve genel dönem tekrarı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Zarife BAKİHANOVA Armoni, TCHAİKOVSKY, Armoni, Nurhan CANGAL, Armoni, Aynur ELHANKIZI, Armoni, Klasik Batı Sistemine Rus Ekolü Yaklaşımları, Robert GAULDİN, Harmonic Practise in Tonal Music. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. Kendi milli müziğini kavrama ve geleceğe aktarmanın yanında, Avrupa ve dünya müziğini inceleyecek, kıyas yapabilecek bir düzeyde bilimsel bilgi verir. | X | |||||
11 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
12 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
13 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | çok sesliliğin ileri düzeyde kavranması | ||||||||||||||
2 | yedili akorların yeni durumlara uygulanması | ||||||||||||||
3 | piyanoda teorik eşlik taslağı çıkarabilme | ||||||||||||||
4 | çok sesli müziğe yeni bakış açılarının kazandırılması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 8 | 32 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 12 | 36 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |