Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Armoni III TBB 313 5 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Armoni 1-2

Önerilen Seçmeli Dersler

Kontrpuan, Çok sesli Koro, Piyano III

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Armoni biliminin ileri düzey aşamalarına geçilmesi, çok sesliliğin teorik boyutlarının kavranması.

Dersin İçeriği

 Kromatik Armoni, Yönelme, Yakın Tonlara Ve Uzak Tonlara Modülasyon, 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 çok sesliliğin ileri düzeyde kavranması Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
2 yedili akorların yeni durumlara uygulanması Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
3 piyanoda teorik eşlik taslağı çıkarabilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
4 çok sesli müziğe yeni bakış açılarının kazandırılması Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Önceki dönem konuların tekrarı
2 II. derece akoru ve çevrimlerinin dominant akoru ile bağlantısı
3 III. derece akoru ve çevrimlerinin dominant akoru ile bağlantısı
4 VI. derece akoru ve çevrimlerinin dominant akoru ile bağlantısı
5 VII. derece akorunun çevrimleri ve tonik bağlantısı (naturel majör ve minörde)
6 VII. derece akorunun çevrimleri ve tonik bağlantısı ( armonik majör ve minörde)
7 Yedili akorlar ve çevrimlerine giriş (büyük yedili küçük ve eksik yedili)
8 Vize haftası
9 II7 akoru ve çevrimleri
10 VII7 akoru ve çevrimleri
11 İşleyici yedililer ve yedili akorlarla yapılan sekvens akorlar (marş armoni)
12 Kromatik armoniye giriş ve Çift (ikili) dominant akoru ve çevrimleri
13 Frigyen kadanslar
14 Piyanoda uygulama çalışmaları ve genel dönem tekrarı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Zarife BAKİHANOVA Armoni,

TCHAİKOVSKY, Armoni,

Nurhan CANGAL, Armoni,

Aynur ELHANKIZI, Armoni, Klasik Batı Sistemine Rus Ekolü Yaklaşımları,

Robert GAULDİN, Harmonic Practise in Tonal Music.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. X
2 Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. X
3 Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. X
4 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
5 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. X
6 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
7 Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir X
8 Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. X
9 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
10 Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. Kendi milli müziğini kavrama ve geleceğe aktarmanın yanında, Avrupa ve dünya müziğini inceleyecek, kıyas yapabilecek bir düzeyde bilimsel bilgi verir. X
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
12 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
13 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 çok sesliliğin ileri düzeyde kavranması
2 yedili akorların yeni durumlara uygulanması
3 piyanoda teorik eşlik taslağı çıkarabilme
4 çok sesli müziğe yeni bakış açılarının kazandırılması
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Performans Görevi (Uygulama) 10
2. Performans Görevi (Uygulama) 10
3. Performans Görevi (Uygulama) 10
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 4 8 32
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 3 12 36
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6