Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Armoni I | TBB 203 | 3 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Mioy I-II, Piyano I-II |
Önerilen Seçmeli Dersler | Mioy I-II, Piyano I-II |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hacı Bekir Kurşunet |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Klasik dönem armoni kurallarının aşamalı bir şekilde öğretilerek çok sesliliğin tanıtılması ve uygulaması amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Tampere sistem ve Hicaz makam dizisi temel alınarak, majör ve minör akor kurulumları, akor birleşimleri ve tüm bunların piyanoda uygulanması dersimizin içeriğini oluşturmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dizi kavramını kavrar, majör ve minör dizileri ayırdeder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Minör dizilerin eolik, armonik ya da melodik olduğunu bilir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Aralıkları ayırdeder ve disonans aralıkları çözümler. | Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Akor kurma ve farklı akorları birbirine bağlama kurallarını analiz eder. | Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Verilen bas ya da soprano ezgisini çok seslendirmeyi kurallarına uygun olarak yapar. | Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Akora yabancı sesleri ve kurallarını düzeyine uygun egzersizler yardımıyla değerlendirir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Armoni hakkında temel bilgiler, (diyatonik) Hicaz-Majör ve minör dizi oluşumları, 3 ve 4 sesli akor bilgisi Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
2 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde Akor dereceleri (1-4-5) 4 sesli armoni bilgisi, (SATB) Dar ve geniş aralık Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
3 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde I-IV-V-I akor bağlantısı Akorların Bağlantıları, melodik durumları (plagal-otantik-tam kadans) Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
4 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde Soprano melodisinin armonize edilmesi Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
5 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde Şifreli Bas partisinin armonizesi, piyanoda uygulama çalışmaları Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
6 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde Bas partisinin armonizesi, piyanoda uygulama çalışmaları Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
7 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde Akorlarda 1. Çevrim ve piyanoda uygulama çalışmaları Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
8 | Vize haftası | |
9 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde Akorlarda 2. Çevrim ve piyanoda uygulama çalışmaları Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
10 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde Geçişli 6/4 akorları Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
11 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde İşleyici 6/4 akorları Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
12 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde K6/4 akoru ve V. Derece ile birleşme prensipleri Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
13 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde Dominant 7’li akorunun kurulumu ve 4 sesli partide kullanma prensipleri (V7-I) bağlantısı Analiz, melodi derecelendirme Akor sırası çözümleme ve şifreli bas çözümleme | |
14 | Hicaz makam dizisi ve tonal dizilerde piyanoda eşlik uygulama çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Zarife Bakihanova Armoni Aynur Elhankızı Armoni (Rus ekolü yaklaşımları Tchaikovsky Armoni Robert Gauldin Harmonic practice in tonal music. H. Bekir Kurşunet Armoni ders notları |
Ders Kaynakları | Zarife Bakihanova Armoni Aynur Elhankızı Armoni (Rus ekolü yaklaşımları Tchaikovsky Armoni Robert Gauldin Harmonic practice in tonal music. H. Bekir Kurşunet Armoni öğretim programı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. Kendi milli müziğini kavrama ve geleceğe aktarmanın yanında, Avrupa ve dünya müziğini inceleyecek, kıyas yapabilecek bir düzeyde bilimsel bilgi verir. | X | |||||
11 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
12 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
13 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dizi kavramını kavrar, majör ve minör dizileri ayırdeder. | ||||||||||||||
2 | Minör dizilerin eolik, armonik ya da melodik olduğunu bilir. | ||||||||||||||
3 | Aralıkları ayırdeder ve disonans aralıkları çözümler. | ||||||||||||||
4 | Akor kurma ve farklı akorları birbirine bağlama kurallarını analiz eder. | ||||||||||||||
5 | Verilen bas ya da soprano ezgisini çok seslendirmeyi kurallarına uygun olarak yapar. | ||||||||||||||
6 | Akora yabancı sesleri ve kurallarını düzeyine uygun egzersizler yardımıyla değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 9 | 27 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |