Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Makyaj | THO 420 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. GÜL KAPLAN EKEMEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Makyajın ne olduğunu, geleneksel yaşamda ve sahne sanatlarındaki işlevini ve kullanım şeklini öğretmek. |
Dersin İçeriği | Makyajın tanımı, makyajın doğuşu, makyajın kullanım alanları, makyaj malzemelerinin ve uygulayıcılarının türleri ve kullanım şekilleri, geleneksel makyaj, profesyonel makyaj ve sinema, televizyon, tiyatro ve dansta kullanımı, karakter makyajı, plastik makyaj ve latex kullanımı.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Makyaj kavramını tanımlar, kullanım amacını ve tarihsel gelişimini açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Geleneksel makyaj ve sahne makyajını karşılaştırarak anlatabilir. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
3 | Makyaj malzemelerini sınıflandırır ve malzemelerin kullanım alanlarını açıklar. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
4 | Yüz tiplerini sınıflandırır ve her yüz tipine göre makyajı örneklendirir. | Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
5 | Sahne sanatları için karakter makyajı uygular. | Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Işık, mesafe, ortam gibi değişkenleri dikkate alarak farklı sanat alanlarında kullanılmak üzere için makyaj tasarımı yapabilir. | Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Makyajın tanımı, ortaya çıkışı ve tarihsel gelişimi | |
2 | Makyajın amacı, toplumsal işlevi ve kullanım alanları | |
3 | Geleneksel Makyaj, Türkiye ve Dünya'dan örnekler | |
4 | Profesyonel Makyaj; Sinema, Televizyon, Tiyatro, Dans Alanlarında Makyaj Uygulamaları | |
5 | Makyajın ekonomi politiği: Makyaj endüstrisi, Makyaj uygulamasında modanın etkisi | |
6 | Makyaj uygulamasında gölgelendirme: Koyu ve açık renk kullanımının önemi. Günlük güzellik makyajında ideal yüz tipi ve farklı yüz tiplerini ideal boyuta getirme yöntemleri. | |
7 | Makyaj malzemelerinin ve uygulayıcılarının türleri ve kullanım şekilleri. Su bazlı, yağ bazlı ve toz bazlı ürünlerin kullanım alanları, Plastik makyaj ve latex kullanımı | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Farklı sahne türleri, seyirci mesafesi ve ışıklandırma biçimine göre makyajın özelleştirilmesi. | |
10 | Halk oyunları için sahne makyajı uygulaması | |
11 | Karakter Makyajı Uygulama: Yaşlandırma makyajı | |
12 | Karakter Makyajı Uygulama: Kabadayı makyajı | |
13 | Karakter Makyajı Uygulama: Öğrencilerle birlikte belirlenen temada makyaj tasarımı | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kişiye özel makyaj ve temizleme malzemeleri, ayna.
|
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | ||||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | ||||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | ||||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Makyaj kavramını tanımlar, kullanım amacını ve tarihsel gelişimini açıklar. | 5 | 5 | 5 | ||||||||
2 | Geleneksel makyaj ve sahne makyajını karşılaştırarak anlatabilir. | 5 | 5 | 5 | ||||||||
3 | Makyaj malzemelerini sınıflandırır ve malzemelerin kullanım alanlarını açıklar. | 5 | 5 | 5 | ||||||||
4 | Yüz tiplerini sınıflandırır ve her yüz tipine göre makyajı örneklendirir. | 5 | 5 | 5 | ||||||||
5 | Sahne sanatları için karakter makyajı uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
6 | Işık, mesafe, ortam gibi değişkenleri dikkate alarak farklı sanat alanlarında kullanılmak üzere için makyaj tasarımı yapabilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 8 | 8 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Proje / Tasarım | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |