Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yaratıcı Drama Uygulamaları THO 310 6 1 + 2 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. DENİZ KÖKTAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Dr. Öğr. Üyesi Umut ERDOĞAN

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Öğrencilerin yaratıcı düşünmelerini ve hayallerini gerçekleştirmek. Toplu oyun, role bürünme, hikâye oluşturma gibi yaratıcı araçlarla etkileşimde bulunmalarını teşvik etmek. Bu sayede öğrencilerin problem çözme yetenekleri ve farklı olasılıklarla düşünebilme yeteneklerini artırmak.

Dersin İçeriği

Yaratıcı Drama teori ve tarihsel süreç inceleme, değerlendirme ve uygulamalar.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bireysel farklılıkları dikkate alarak gelişim alanlarını desteklemeye yönelik yaratıcı drama sürecini planlar, uygular ve değerlendirir. Anlatım, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
2 Yaratıcı drama süreçlerinde fiziksel ve psikolojik açıdan eğitim ortamını uygun bir biçimde düzenler. Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Öğrencilerin demokratik ve etkin vatandaşlar olarak yetişmelerini sağlayacak uygulamalar yapar. Beyin Fırtınası, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
4 Geçmiş ve günümüz sanatlarını ve sanat eğitimi yöntemlerini bilir. Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
5 Yaratıcı drama eğitimlerinde katılımcı veya eğitmen olarak kendini söz, beden ve ses ile (sanat yoluyla) ifade eder. Anlatım, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yaratıcı drama ve Bileşenleri
2 Rol Çalışmaları ve Karakter Geliştirme
3 Karakter analizi ve karakterlerin derinleştirilmesi
4 Rol paylaşımı ve rol değişimi
5 Hikâye Oluşturma ve Kurgu
6 Yaratıcı hikâye oluşturma süreci
7 Olay örgüsü, başlangıç, gelişme ve sonuç
8 Doğaçlama ve Spontan Tepkiler
9 Toplumsal Konular ve Empati
10 Empati ve iletişim uygulamaları
11 Güven ve uyum çalışmaları
12 Takım çalışması ve performans geliştirme
13 Atölye kurgulama yazma becerisi
14 Atölye uygulama ve liderlik becerileri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ömer Adıgüzel (2022), Eğitimde Yaratıcı Drama, Yapı Kredi Yayınları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. X
2 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
3 Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
4 Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
5 Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. X
6 Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. X
7 Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
9 Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. X
10 Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. X
11 Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Bireysel farklılıkları dikkate alarak gelişim alanlarını desteklemeye yönelik yaratıcı drama sürecini planlar, uygular ve değerlendirir. 4 5 5 4 5 1 2 1 5 5 3
2 Yaratıcı drama süreçlerinde fiziksel ve psikolojik açıdan eğitim ortamını uygun bir biçimde düzenler. 4 5 5 4 5 1 2 1 5 5 3
3 Öğrencilerin demokratik ve etkin vatandaşlar olarak yetişmelerini sağlayacak uygulamalar yapar. 4 5 5 4 5 0 5 1 5 5 5
4 Geçmiş ve günümüz sanatlarını ve sanat eğitimi yöntemlerini bilir. 5 5 5 5 5 0 5 1 2 3 5
5 Yaratıcı drama eğitimlerinde katılımcı veya eğitmen olarak kendini söz, beden ve ses ile (sanat yoluyla) ifade eder. 5 5 5 5 5 0 5 1 2 2 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 20
2. Kısa Sınav 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 3 6
Final 1 10 10
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödev 1 6 6
Toplam İş Yükü 87
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,48
Dersin AKTS Kredisi 3