Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Müziği Nazariyatı ve Solfeji (Tsm) I | THO 307 | 5 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HAMDİ İTİL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. HAMDİ İTİL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Özge Zeybek |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Türk Müziği Makam Bilgisi İçerisinde Basit (Temel- Yalın) Makamlar ve Küçük Usuller. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | BASİT MAKAMLARI TANIR | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
2 | 5 zamanlı usulleri tanır | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
3 | bona ve solfej yeteneğini geliştirir | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Müzik Bilgileri | |
2 | Türk Müziğinde Ses Sistemi ve Nazariyeler | |
3 | Türk Müziğinde Makam Bilgisi Makam Oluşumu ile ilgili kavramlar | |
4 | Türk MüziğindeUsul ( Ritm) Bilgisi ile İlgili Kavramlar | |
5 | Ana Makam Bilgisi Rast Makamına Giriş ve Uygulamalar | |
6 | Rast Makamı 2 ve 3 zamanlı Usuller | |
7 | Uşşak Makamı 4 zamanlı usuller | |
8 | Beyati Makamı 5 zamanlı usuller | |
9 | Hüseyni Makamı 2, 3,4, 5 zamanlı usullerde uygulamalar | |
10 | Hicaz Ailesi Makamları hakkında Bilgi ve Uygulamalar | |
11 | Hicaz , Uzzal, Zirgüleli Hicaz Makamlarında Uygulamalar | |
12 | Genel Tekrar 6 ve 7 zamanlı usuller | |
13 | Genel Tekrar | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej I (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Müzik Eğitimi Yayınları 2016 Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN Ötüken Yayınevi 2006 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | ||||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | ||||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | ||||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | BASİT MAKAMLARI TANIR | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
2 | 5 zamanlı usulleri tanır | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
3 | bona ve solfej yeteneğini geliştirir | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |