Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı II (Keman) | CKE 212 | 4 | 1 + 1 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ATALAY DURMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste sol majör tonu seslerinin temiz bir şekilde icra edilmesi amaçlanmıştır |
Dersin İçeriği | Ders içeriğinde Sol majör tonunda yazılmış bir çok egzersiz bulunmaktadır |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sol telinde kullanılan parmakların karışık çalınabilmesi | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Re telinde kullanılan parmakların karışık çalınabilmesi | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
3 | La telinde kullanılan parmakların karışık çalınabilmesi | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Mi telinde kullanılan parmakların karışık çalınabilmesi | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Sol Majör tonunda küçük etüdler çalınabilmesi | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hersey Modern Violin Method 7. sayfa G string ve D string | Hersey Modern Violin Method |
2 | Hersey Modern Violin Method 6. sayfa A string ve E string, | Hersey Modern Violin Method |
3 | Hersey Modern Violin Method 8. sayfa No: 1-2-3-4-5-6-7-8-9 | Hersey Modern Violin Method |
4 | Hersey Modern Violin Method 8. sayfa No:10-11-12-13 | Hersey Modern Violin Method |
5 | Hersey Modern Violin Method 9. Sayfa 14 numaralı çalışma ve 1 numaralı melodi | Hersey Modern Violin Method |
6 | Hersey Modern Violin Method 10. Sayfa melodi ve 1. 2. Varyasyon | Hersey Modern Violin Method |
7 | Hersey Modern Violin Method 10 sayfa 3. Varyasyon 11. Sayfa 4. Ve 5. Varyasyon | Hersey Modern Violin Method |
8 | Vize Haftası | |
9 | Hersey Modern Violin Method 12-13. Sayfa Waltz, Long Long Ago, March | Hersey Modern Violin Method |
10 | Hersey Modern Violin Method 14. Sayfa 11- Hersey Modern Violin Method No: 8 | Hersey Modern Violin Method |
11 | Hersey Modern Violin Method No: 8 | Hersey Modern Violin Method |
12 | Hersey Modern Violin Method No: 9 | Hersey Modern Violin Method |
13 | Hersey Modern Violin Method No: 10-11 | Hersey Modern Violin Method |
14 | Hersey Modern Violin Method No: 12-13 | Hersey Modern Violin Method |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Hersey Modern Violin Method |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | ||||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | ||||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | ||||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sol telinde kullanılan parmakların karışık çalınabilmesi | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
2 | Re telinde kullanılan parmakların karışık çalınabilmesi | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
3 | La telinde kullanılan parmakların karışık çalınabilmesi | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
4 | Mi telinde kullanılan parmakların karışık çalınabilmesi | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
5 | Sol Majör tonunda küçük etüdler çalınabilmesi | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |