Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı I (Klarnet) | CKL 211 | 3 | 1 + 1 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Klarnetin tarihi klarnetin bölümlerİ ve yapısal özelliklerinin anlatılmasI Klarnetin düzgün tutuşu ve üflemesi 1.oktav seslerin öğretilmesi ve etüt çaldırılması Türk Müziği makamları öğretip icra teknik bilgileri verilip nota ile icra edilmesilarnet hakkında genel bilgi kazandırmak Klarnetle ilgili araştırmalara yönlendirmek. ilgili alan derslerine katkı sağlamak Klarnet repertuvarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olkmak Klarnetle eşlik bilincini kazandırmaK
|
Dersin İçeriği | Klarnetin tarihi klarnetin bölümlerİ ve yapısal özelliklerinin anlatılmasI Klarnetin düzgün tutuşu ve üflemesi 1.oktav seslerin öğretilmesi ve etüt çaldırılması Türk Müziği makamları öğretip icra teknik bilgileri verilip nota ile icra edilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Klarnetin tutuş tekniği ve üfleme becerisi kazanırsı | Eğitsel Oyun, Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
2 | Klarnetin tutuş tekniği ve üfleme becerisi kazanması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Klarnetin 1 .oktav natürel seslerin öğrenmesi ve beceri kazanması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Klarnetin 1 .oktav Yarımseslerin öğrenmesi ve beceri kazanması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Klarnet nota larının portedeki yerlerini öğrebilmesi ve icra becerisi kazanılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | 1/4 lük 1/8 lik es ve nota değerlerini klarnetle çalabilme becerisi kazanılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klarnetin dünya ve Türkiye deki tarihinin anlatılması. | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün. |
2 | Klarnetin tutuşu ve üflemesini gösterilip öğretilmesi. | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün. |
3 | Klarnetin 1. Oktav natürel seslerinin gösterilip öğretilmesi. | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün. |
4 | Klarnetin 1. Oktav natürel seslerinde Etüt çalışması. | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün. |
5 | Klarnetin 1. oktav yarım seslerinin gösterip öğretilmesi. | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün. |
6 | Klarnetin 1. Oktav karışık sesleri ile Etüt çalışması. | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün. |
7 | Klarnetin 1. Oktav natürel ve yarım seslerinde Etüt çalışması.. | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün. |
8 | Klarnetin 1. Oktav karışık sesleri ile Etüt çalışması. | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün. |
9 | Klarnetin 1. Oktav karışık sesleri ile Etüt çalışması. | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün. |
10 | Klarnetin 1.oktav kromatik seslerde etüt çalışması. | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün. |
11 | Klarnetin 1.oktavda atlamalı ses etüt çalışması. | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün. |
12 | Klarnetin1.oktavdan 2.oktava geçme pozisyonun gösterip öğretilmesi. | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün. |
13 | Klarnetin 1.oktavdan 2. oktava geçiş ses etüt çalışması . | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün. |
14 | GENEL TEKRAR |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Türk Müziğinde klarnet eğitim metin Gülsün kitabı TRT Türk sanat Müziğii arşivi. |
Ders Kaynakları | Türk Müziği Klarnet eğitimi kitabı metin gülsün İ.T.Ü TürkMüziği Devlet Konservatuvarı öğrenci notları Türk Musikisi Nazariyatıve ve usulleri ismail hakkı özkan. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | X | |||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | X | |||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | X | |||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Klarnetin tutuş tekniği ve üfleme becerisi kazanırsı | |||||||||||
2 | Klarnetin tutuş tekniği ve üfleme becerisi kazanması | |||||||||||
3 | Klarnetin 1 .oktav natürel seslerin öğrenmesi ve beceri kazanması | |||||||||||
4 | Klarnetin 1 .oktav Yarımseslerin öğrenmesi ve beceri kazanması. | |||||||||||
5 | Klarnet nota larının portedeki yerlerini öğrebilmesi ve icra becerisi kazanılması. | |||||||||||
6 | 1/4 lük 1/8 lik es ve nota değerlerini klarnetle çalabilme becerisi kazanılması. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 99 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |