Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Müziksel İşitme Okuma ve Yazma I | THO 107 | 1 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin temel müziksel işitme, okuma ve yazma becerileri kazanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Müzik teorisine ilişkin temel bilgiler, aralıklar, ritmik okuma, duyuş, deşifre, solfej, ritmik dikte, melodik dikte çalışmaları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Müzik teorisine ilişkin temel bilgileri kavrar. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Ritm bilgisini kavrar. | Grupla Çalışma, Tartışma, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Aralık bilgisini kavrar | Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Doğru Yanlış Testleri, |
4 | Düzeyine uygun okuma parçalarının solfejini, deşifresini yapar | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Müzik teorisine ilişkin temel bilgi ve kavramlar, nota bilgisi, ritmik değerler, ritmik algılama ve duyuş çalışmaları | |
2 | Ritmik algılama çalışmaları, sol anahtarında basit ölçülerde ritmik okuma çalışmaları, duyuş çalışmaları | |
3 | Duyuş çalışmaları, sol anahtarında basit ölçülerde deşifre ve solfej çalışmaları | |
4 | Ritmik okuma ve ritm diktesi çalışmaları, düzeye uygun solfej çalışmaları | |
5 | Aralık bilgisi; teorik ve uygulamalı aralık çalışmaları | |
6 | Teorik ve uygulamalı aralık çalışmaları, ritm diktesi ve ritmik okuma çalışmaları, düzeye uygun solfej çalışmaları, yazılı sınav (teorik), performans sınavı (ritmik okuma) | |
7 | Aralık duyuş çalışmaları, ritmik okuma, ritm diktesi ve solfej çalışmaları | |
8 | Ara sınav (ritmik okuma+ritm diktesi+solfej) | |
9 | Aralık duyuş çalışmaları, melodik dikte ve solfej çalışmaları, ödev (teorik alıştırmalar) | |
10 | Bileşik ölçülerde ritmik okuma ve solfej çalışmaları | |
11 | Bileşik ölçülerde ritmik okuma, deşifre ve dikte çalışmaları | |
12 | Duyuş, deşifre, solfej, dikte ve iki sesli solfej çalışmaları, yazılı sınav (ritm diktesi), sözlü sınav (aralık tanımlama) | |
13 | Duyuş, deşifre, solfej, dikte ve iki sesli solfej çalışmaları, yazılı sınav (ritm diktesi), sözlü sınav (aralık tanımlama), ödev teslimi | |
14 | Final (ritmik okuma+solfej+deşifre) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Fontaine, F. (1955). Ritim ve Zaman Duygusunun Temelleri. (copyright 1955 by Editions Henry Lemoine). Özgür, Ü., & Aydoğan, S. (2015). Müziksel İşitme Okuma Eğitimi ve Kuram 1. Kitap. Ankara: Arkadaş. Sun, M., & Munzur, M. (2011). Aralık Bilgisi: Kuramsal Açıklamalar, Örnekler ve Uygulamalı Alıştırmalar. Ankara: Sun. Sun, M. (2011). Solfej 1. Ankara: Sun. Yavuzoğlu, N. (2010). Uygulamalı Müzik Teorisi-1. İstanbul: İnkılap.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olma ve bu bilgiyi mesleğinde ve araştırmalarında kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
2 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili yaptığı bütün çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
4 | Yapacağı çalışmalarda alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
5 | Türk halk oyunlarının sahne sanatlarının bir kolu olmasının yanında , eğitim alanındaki yerini de dikkate alarak inceler, kültürel gelişimini izler ve tarihi süreç içinde ele alır. | ||||||
6 | Müzik ve hareket notası yazımı konusunda yetkindir. | ||||||
7 | Türk halk oyunlarının temelini oluşturan bilim ve sanat alanları ile Dünya danslarının karakteristiklerini uzman veya uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini yapacağı çalışmalarda kullanır. | ||||||
10 | Halk oyunları, koreoloji, müzik ve Türk milli kültürü alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme ve analiz etme becerisine sahiptir. | ||||||
11 | Sanat ve bilim alanında ulusal ve uluslararası boyutta ortak bilgi seviyesine ulaşır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Müzik teorisine ilişkin temel bilgileri kavrar. | 5 | 5 | |||||||||
2 | Ritm bilgisini kavrar. | |||||||||||
3 | Aralık bilgisini kavrar | |||||||||||
4 | Düzeyine uygun okuma parçalarının solfejini, deşifresini yapar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ara Sınav | 80 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |