Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Elektronik II | EEM 302 | 6 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Elektronik-I |
Önerilen Seçmeli Dersler | Elektronik-III |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET RECEP BOZKURT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Elektronik-I dersinde öğrenilen yarıiletken elemanların kullanımlarını öğrenmek, BJT ve MOSFET elemanlarının kutuplanmaları, kuvvetlendirici olarak kullanılmaları, küçük işaret ve büyük işaret analizleri, duyarlılık analizleri, işlemsel kuvvetlendiriciler ve uygulamaları. |
Dersin İçeriği | Isıl kararlılık |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Duyarlık analizini bilir, bir devrenin ısıl kararlılık analizini yapar | ||
2 | yarıiletken elemanların kutuplanmasını bilir, DC çözümlerini yapar | ||
3 | yarıiletken elemanların değişken işaret eşdeğerini çizer, küçük işaret analizini yapar | ||
4 | Opampı, iç yapısını anlar, opamp devrelerini çözer | ||
5 | güç kuvvetlendiricilerini sınıflandırabilir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında bilgiler, Yarıiletken elemanlar hızlı tekrar, değerlendirme sistemi | |
2 | Isıl kararlılık | |
3 | Isıl kararlılık | |
4 | Kutuplama devreleri ve ısıl kararlılık açısından mukayesesi (Tek katlı, çok katlı) | |
5 | Kompanzasyonlu kutuplama devresi / Kısa sınav | |
6 | Kuvvetlendirici devreler, kazanç, giriş empedansı, çıkış empedansı kavramları | |
7 | Kuvvetlendiricilerin blok olarak analizi ve Ortak Emetörlü Kuvvetlendiriciler | |
8 | Ortak Bazlı ve Emetör Çıkışlı Kuvvetlendiriciler | |
9 | Bootstrap Kutuplama devresi ve Darlington bağlantı | |
10 | Vize | |
11 | Çok katlı kuvvetlendiricier | |
12 | Akım Kaynakları , Akım Aynası | |
13 | Opamp ve Opamp uygulamaları (Lineer / Non-lineer) | |
14 | Güç kuvvetlendiricilerinin sınıflandırılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Mehmet Sait Türköz - Elektronik 2. Robert L. Boylestad, Louis Nashelsky - Electronic Devices and Circuit Theory |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Duyarlık analizini bilir, bir devrenin ısıl kararlılık analizini yapar | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | yarıiletken elemanların kutuplanmasını bilir, DC çözümlerini yapar | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | yarıiletken elemanların değişken işaret eşdeğerini çizer, küçük işaret analizini yapar | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Opampı, iç yapısını anlar, opamp devrelerini çözer | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | güç kuvvetlendiricilerini sınıflandırabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 3 | 7 | 21 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 351 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 14,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |