Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Elektrik-Elektronik Laboratuvarı I EEM 220 4 1 + 2 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TALHA ENES GÜMÜŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Doğru ve alternatif akım devrelerinin geçici ve sürekli durumdaki uygulamalarını yapmak, iki kapılı doğrusal devre modellerini kullanarak sistem davranışlarını gözlemlemek. Sayısal devrelerin analiz ve tasarımı için gerekli becerinin kazandırılması.

Dersin İçeriği

Temel Ölçmeler, Simülasyon Çalışmaları, Temel Devre Deneyleri, Lojik Devre Deneyleri, Deney Tasarımı

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında deneyler yapar (PÇ5a) Problem Çözme, Eğitsel Oyun,
2 Amaca özel deney tasarlar (PÇ5b) Problem Çözme, Rol Oynama, Eğitsel Oyun,
3 Yapılacak deneyin matematiksel modellemesini yapar (PÇ2) Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem,
4 Simülasyon yapar (PÇ4) Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun,
5 Takım içinde bireysel sorumluluk alır (PÇ6) Problem Çözme, Eğitsel Oyun,
6 Rapor hazırlar (PÇ7) Anlatım, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Oryantasyon (Modüllere Ayırma, Enstrümantasyon, Simülasyonun önemi, Deney tasarlama, Yönerge hazırlama, Talimat Alma Verme)
2 Oryantasyon (Temel ölçmeler, Veri toplama, Veri analizi ve yorumlama, Yapılandırılmış Rapor)
3 Kirchoff Yasaları deney uygulaması
4 Süperpozisyon ve Thevenin-Norton deney uygulaması
5 RL ve RC devrelerinin geçici hal analizi deney uygulaması
6 İşlemsel Yükselteçler ve RLC devreleri deney uygulaması
7 Seri/paralel rezonans devreleri deney uygulaması
8 Pasif filtre deneyleri deney uygulaması
9 Problemin Lojik Fonksiyonu Oluşturularak Devresinin Gerçeklenmesi
10 Kombinasyonel Devre İşlemleri deney uygulaması
11 Ardışıl Devre Tasarımı deney uygulaması
12 Sayıcı Tasarımı deney uygulaması
13 Deney Tasarlama/Talimat alma verme ödev deneylerinin gerçeklenmesi
14 Deney Tasarlama/Talimat alma verme ödev deneylerinin gerçeklenmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1-Ş.Özbey ´Elektrik Devre Analizi I´ Seçkin Yayınları, Ankara 2011

2- M. Timur Aydemir ´Temel Mühendislik Devre Analizi´, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013
3-Ali Bekir YILDIZ ´Elektrik Devreleri I Teori ve Çözümlü Örnekler´ Volga Yayıncılık, 2014

4-Ş.Özbey ´Elektrik Devre Analizi II´ Seçkin Yayınları

5-Dr. Taner Arslan, Dr.Rıfat Çölkesen, Lojik Devre Tasarımı, Papatya Yayıncılık, Mayıs 2001, İstanbul

6-Dr. Feza Buzluca, Sayısal Devreler, İTÜ yayınları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 c Bireysel çalışma becerisi.
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
7 b En az bir yabancı dil bilgisi.
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi.
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 PÇ 11 a PÇ 11 b
1 Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında deneyler yapar (PÇ5a)
2 Amaca özel deney tasarlar (PÇ5b)
3 Yapılacak deneyin matematiksel modellemesini yapar (PÇ2)
4 Simülasyon yapar (PÇ4)
5 Takım içinde bireysel sorumluluk alır (PÇ6)
6 Rapor hazırlar (PÇ7)
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Laboratuvar) 15
2. Performans Görevi (Laboratuvar) 15
3. Performans Görevi (Laboratuvar) 15
1. Proje / Tasarım 15
2. Proje / Tasarım 15
1. Ara Sınav 25
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Performans Görevi (Laboratuvar) 10 2 20
Proje / Tasarım 2 4 8
Final 1 10 10
Ara Sınav 1 4 4
Toplam İş Yükü 106
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,24
Dersin AKTS Kredisi 3