Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sayısal Haberleşme | EEM 432 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | EEM 335 İşaretler ve Sistemler |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AŞKIN DEMİRKOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sayısal haberleşme sistemlerinin analizi için gerekli kavramları ve yöntemleri öğrenciye tanıtmak. |
Dersin İçeriği | Bilgi kaynakları ve bilgi kodlama, toplamsal beyaz Gauss gürültüsü olarak modellenen kanaldan temelband sayısal iletim, toplamsal beyaz Gauss gürültüsü olarak modellenen bandsınırlı kanaldan sayısal iletim, kanal kapasitesi ve kodlama, kablosuz haberleşme |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sayısal bir haberleşme sistemini tasarlayabilmek | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
2 | Sayısal bir haberleşme sistemini analiz edebilmek | Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgi kaynaklarının modellenmesi, kaynak kodlama teoremi, kaynak kodlama algoritmaları | 1.Hafta Sunusu |
2 | Bozunum oranı teorisi, kuantalama, dalgaşekli kodlama, sayısal ses iletimi ve sayısal ses kaydı | 2.Hafta Sunusu |
3 | İşaret dalgaşekillerinin geometrik gösterilimi, darbe genlik modülasyonu, iki ve çok boyutlu işaret dalgaşekilleri | 3.Hafta Sunusu |
4 | Toplamsal beyaz Gauss gürültüsü olarak modellenen haberleşme kanallarında sayısal modülasyonlu işaretler için en uygun alıcı tasarımı | 4.Hafta Sunusu |
5 | Toplamsal beyaz Gauss gürültüsü olarak modellenen haberleşme kanallarında işaret algılamasında oluşan hata olasılığı | 5.Hafta Sunusu |
6 | Bandsınırlı kanallar üzerinden sayısal iletim, sayısal modülasyonlu işaretlerin güç spektrumu | 6.Hafta Sunusu |
7 | Bandsınırlı kanallar için işaret tasarımı, sayısal PAM işaretlerinin algılanmasında hata olasılığı, | 7.Hafta Sunusu |
8 | Hafızalı sayısal modülasyonlu işaretler | 8.Hafta Sunusu |
9 | Hafızalı sayısal modülasyonlu işaretler, kanal bozunumu durumunda sistem tasarımı, birden fazla taşıyıcılı modülasyon | 9.Hafta Sunusu |
10 | Haberleşme kanallarının modellenmesi, kanal kapasitesi, haberleşmede sınırlar, güvenli haberleşme için kodlama | 10.Hafta Sunusu |
11 | Doğrusal blok kodlar, çevrimsel kodlar, konvolüsyon kodları, bandsınırlı kanallar için kodlama, pratik uygulamalar | 11.Hafta Sunusu |
12 | Sönümlemeli çokyollu kanallarda sayısal iletim | 12.Hafta Sunusu |
13 | Yayılı spektrum haberleşme sistemleri | 13.Hafta Sunusu |
14 | Sayısal kablosuz haberleşme sistemleri | 14.Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] http://www.abis.sakarya.edu.tr/adresinden yayınlanan ders notları |
Ders Kaynakları | [2] J. G. Proakis, M. Salehi, Coomunication Ssystems Engineering, third edition, Prentice Hall, 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sayısal bir haberleşme sistemini tasarlayabilmek | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Sayısal bir haberleşme sistemini analiz edebilmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,16 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |