Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Elektrik Elektronik Mühendisliği Tasarımı EEM 401 7 0 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BURHAN BARAKLI
Dersi Verenler Prof.Dr. MEHMET ALİ YALÇIN, Prof.Dr. UĞUR ARİFOĞLU, Prof.Dr. AYHAN ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA TURAN, Prof.Dr. CENK YAVUZ, Dr.Öğr.Üyesi BAHA KANBEROĞLU, Dr.Öğr.Üyesi ÖZHAN ÖZKAN, Prof.Dr. MEHMET BAYRAK, Doç.Dr. ŞUAYB ÇAĞRI YENER, Doç.Dr. GÖKÇEN ÇETİNEL, Dr.Öğr.Üyesi AHMET KÜÇÜKER, Dr.Öğr.Üyesi BURHAN BARAKLI, Prof.Dr. YILMAZ UYAROĞLU, Prof.Dr. AŞKIN DEMİRKOL, Prof.Dr. MEHMET RECEP BOZKURT, Dr.Öğr.Üyesi AHMET YAHYA TEŞNELİ, Dr.Öğr.Üyesi NÜKHET SAZAK, Prof.Dr. İRFAN YAZICI, Dr.Öğr.Üyesi TALHA ENES GÜMÜŞ, Doç.Dr. MUHAMMED KÜRŞAD UÇAR, Doç.Dr. CEYDA AKSOY TIRMIKÇI, Arş.Gör.Dr. KEMAL KALAYCI, Doç.Dr. MUHAMMET HİLMİ NİŞANCI,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin Elektrik Elektronik Mühendisliği ile ilgili konularda değişik öğretim üyesi danışmanlığında yaptığı çalışmaları teorik ve/veya pratik (deneysel) tasarım halinde sunmasıdır.

Dersin İçeriği

Öğrencilerin önceki derslerde edindikleri bilgi ve becerileri kullanacakları, mühendislik standartlarını ve gerçekçi kısıtları ve koşulları içerecek bir tasarım deneyimi gerçekleştirecektir.

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrencilere araştırma becerisi kazandırılması Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar,
2 Planlama becerisi kazandırılması Gözlem,
3 Uygulama becerisi kazandırılması Tartışma, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun,
4 Problem çözme becerisi kazandırılması Gezi / Gözlem,
5 Deerlendirme ve yorum yapma becerisi kazandırılması Tartışma, Gösterip Yaptırma, Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tasarım çalışması konusunun belirlenmesi
2 Tasarım çalışmasının kapsadığı alt konuları belirleme
3 Kaynak taraması
4 Kaynak taraması
5 Kaynak taraması
6 Konu ile ilgili yapılmış çalışmaların düzenlenmesi
7 Yapılması gereken çalışmaları belirleme
8 Gerekli hesap veya analizleri yapma
9 Gerekli hesap veya analizleri yapma
10 Hesap veya analizleri değerlendirme
11 Sonuçları değerlendirme
12 Tasarım raporunun hazırlanması
13 Tasarım raporunun hazırlanması
14 Gerekli düzeltmelerin yapılması ve Tasarım raporunun teslimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 c Bireysel çalışma becerisi.
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
7 b En az bir yabancı dil bilgisi.
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi.
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. X
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 PÇ 11 a PÇ 11 b
1 Öğrencilere araştırma becerisi kazandırılması
2 Planlama becerisi kazandırılması
3 Uygulama becerisi kazandırılması
4 Problem çözme becerisi kazandırılması
5 Deerlendirme ve yorum yapma becerisi kazandırılması
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 50
2. Proje / Tasarım 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Final 1 6 6
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,36
Dersin AKTS Kredisi 5