Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Isı Geçişi II | MKM 302 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖKHAN COŞKUN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Zorlanmış ve doğal ısı taşınımla ısı geçişini öğretmek. Isı değiştiricileri türlerini ve hesap yöntemlerini tanıtmak. Işınımla ısı geçişinin esaslarını öğretmek. |
Dersin İçeriği | Taşınımla ısı geçişi. Dış ve iç akışta ısı geçişi. Doğal taşınımla ısı geçişi. Isı değiştiricileri ve ısıl hesap yöntemleri. Işınımla ısı geçişinde temel kavramlar. Yüzeylar arasında ışınımla ısı geçişi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dış akışta taşınımla ısı geçişini çözümler | ||
2 | İç akışta taşınımla ısı geçişini çözümler | ||
3 | Doğal taşınımda ısı geçişini çözümler | ||
4 | Kaynama ve yoğuşmada ısı geçişini çözümler | ||
5 | Isı değiştiricilerinin ısıl hesaplarını yapar. | ||
6 | Işınımla ısı geçişini çözümler |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Taşınıma giriş, fiziksel mekanizması ve sınıflandırma | |
2 | Hız ve ısıl sınır tabakalar, düzlemsel levhalarda taşınım denklemleri | |
3 | Zorlanmış dış taşınıma giriş, sürtünme ve basınç direnci düzlemsel levhalarda paralel akış, Silindir, küre ve boru demetlerinde çapraz akış | |
4 | Zorlanmış iç taşınım giriş, borularda laminer akış, Uygulama çözümü | |
5 | Borularda laminer ve türbülanslı akış | |
6 | Borularda türbülanslı akış | |
7 | Doğal taşınım | |
8 | Uygulama çözümü | |
9 | Yıl içi sınavı | |
10 | Kaynama -Yoğuşma, Nukiyama kaynama eğrisi | |
11 | Isı Değiştiricilerine giriş ve çözümlenmesi | |
12 | LOSF, ɛ-NTU yöntemleri, uygulama çözümü | |
13 | Isı Işınımına giriş, ışınım özellikleri, görüş (şekil) faktörü | |
14 | Net ışınım ısı transferi, gaz ışınım, canlılarda ısı transferi, uygulama çözümü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Heat and Mass Transfer, Y. Çengel, Isı ve Kütle Geçişinin Temelleri, Incorpera-DeWitt Örneklerle Isı Geçişi, F. Halıcı Çözümlü (ısı iletimi-ısı taşınımı-ısı ışınımı) Problemleri, O. F. Genceli. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dış akışta taşınımla ısı geçişini çözümler | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
2 | İç akışta taşınımla ısı geçişini çözümler | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | Doğal taşınımda ısı geçişini çözümler | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
4 | Kaynama ve yoğuşmada ısı geçişini çözümler | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
5 | Isı değiştiricilerinin ısıl hesaplarını yapar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Işınımla ısı geçişini çözümler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|