Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Isı Geçişi I | MKM 313 | 5 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖKHAN COŞKUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NEZAKET PARLAK, Prof.Dr. HÜSEYİN PEHLİVAN, Doç.Dr. GÖKHAN COŞKUN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Isı geçişi çeşitlerini tanıtmak; iletim, taşınım ve ışınım. Isı geçişi yöntemlerini kullanarak ısıl sistemleri tsaarlayabilme becerisini kazandırmak. Düzlem duvar, silindirik, küresel ve genişletilmiş yüzeylerdeki ısı geçişlerini öğretmek. İçinde ısı üretimi olan cisimlerdeki ısı geçişini ve taşınımla olan ısı geçişini tanıtmak. |
Dersin İçeriği | Isı geçişinin tanıtımı. İletim, taşınım ve ışınımla ısı geçişinin özel yasaları. Dikdörtgen, silindirik ve küresel koordinatlarda ısı iletiminin genel denklemi. Sürekli rejimde bir boyutlu ısı iletimi. Isı üretimi olan katı cisimlerde ısı geçişi. Genişletilmiş yüzeylerde ısı geçişi. Zamana bağlı ısı geçişi. Taşınımla ısı geçişi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Isı geçişi çeşitlerini ve mekanizmasını tanımlar | ||
2 | Çeşitli geometrik parçalardaki ısı geçişini çözümler | ||
3 | Genişletilmiş yüzeylerdeki ısı geçişini çözümler | ||
4 | Isı üretimi olması halinde ısı geçişini çözümler | ||
5 | Zamana bağlı ısı geçişini çözümler |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanımlar, fiziksel esaslar ve ısı geçişi bağıntıları, | |
2 | İletim, taşınım ve ışınım ile ısı geçişinin temel bağıntıları, | |
3 | Isı iletim denklemi, içinde ısı üretimi (ısı kaynağı) olan sistemler, | |
4 | Değişken ısı iletim katsayısı ve düzlem duvarlarda ısı iletimi | |
5 | Çok katmanlı veya birleşik düzlem duvarda ısı iletimi | |
6 | Isıl temas direnci ve radyal sistemlerde ısı iletimi | |
7 | Genişletilmiş yüzeylerde (kanatlarda) ısı geçişi | |
8 | Genişletilmiş yüzeylerde (kanatlarda) ısı geçişi | |
9 | VİZE (ara sınav) | |
10 | Genişletilmiş yüzeylerde (kanatlarda) ısı geçişi, Zamana Bağlı Isı Geçişi | |
11 | Zamana Bağlı Isı Geçişi | |
12 | Zamana Bağlı Isı Geçişi | |
13 | Isı iletiminde Sayısal Yöntemler | |
14 | Isı iletiminde Sayısal Yöntemler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dersi veren öğretim üyesi tarafından hazırlanmış ders notları ve gerekli dokümanlar aşağıdaki internet adreslerinden temin edilebilir. http://ebs.sakarya.edu.tr https://sabis.sakarya.edu.tr |
Ders Kaynakları | Isı ve Kütle Geçişinin Temelleri, Incorpera-DeWitt. Çeviri Editörü: Taner DERBENTLİ.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Isı geçişi çeşitlerini ve mekanizmasını tanımlar | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||
2 | Çeşitli geometrik parçalardaki ısı geçişini çözümler | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||
3 | Genişletilmiş yüzeylerdeki ısı geçişini çözümler | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Isı üretimi olması halinde ısı geçişini çözümler | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Zamana bağlı ısı geçişini çözümler |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ara Sınav | 70 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|