Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilgisayar Programlama MKM 106 2 1 + 1 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MUAZ KEMERLİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Mantıksal operatörleri kullanarak gerçek bir problemi çözebilme yeteneğine sahip olur
2 Aritmetik operatörleri kullanarak matematiksel işlemleri program ile yapabilir.
3 Vektör ve matrisleri kullanarak cebirsel matris işlemleri yapabilir
4 Bir problemin çözümüne illişkin grafik görselleştirmesi yapabilir
5 Kullanıcı tanımlı verileri kullanarak, kullanıcıyı bilgilendiren, dosyaya yazdırıp dosyadan veri alabilen kodlar yazabilir.
6 Gerek fiziksel veya mühendislik problemlerini koda dönüştürebilir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 MATLAB'e giriş
2 Temel kavramlar
3 Vektörler, Matrisler
4 Vektörler, Matrisler
5 Aritmetik Operatörler
6 Aritmetik Operatörler
7 Grafik Çizdirme
8 Grafik Çizdirme
9 Mantıksal Operatörler
10 Mantıksal Operatörler
11 Mantıksal Operatörler
12 Mantıksal Operatörler
13 Veri yazdırma
14 Eğri uydurma ve interpolasyon
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Mühendislik Öğrencileri İçin MATLAB Kılavuzu, PALME yayınevi, Dr. Öğr. Üyesi Adil YÜCEL

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 c Bireysel çalışma becerisi.
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
7 b En az bir yabancı dil bilgisi.
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi.
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 PÇ 11 a PÇ 11 b
1 Mantıksal operatörleri kullanarak gerçek bir problemi çözebilme yeteneğine sahip olur 5 5 5
2 Aritmetik operatörleri kullanarak matematiksel işlemleri program ile yapabilir.
3 Vektör ve matrisleri kullanarak cebirsel matris işlemleri yapabilir
4 Bir problemin çözümüne illişkin grafik görselleştirmesi yapabilir
5 Kullanıcı tanımlı verileri kullanarak, kullanıcıyı bilgilendiren, dosyaya yazdırıp dosyadan veri alabilen kodlar yazabilir.
6 Gerek fiziksel veya mühendislik problemlerini koda dönüştürebilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 7 7
Ödev 1 10 10
Final 1 12 12
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 2