Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Titreşim Analizi MKM 424 8 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri

Lineer Cebir

Diferansiyel Denklemler

Önerilen Seçmeli Dersler

Endüstriyel Gürültü ve Titreşim Kontrolü

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mehmet Emin SAYAN

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Titreşim modelleme, analiz ve ölçümü yapabilme

Dersin İçeriği

Titreşim Parametreleri

Titreşim Teorisi

Titreşim Ölçüm ve Analiz Ekipmanları

Titreşim Ölçüm yöntemleri

Titreşim Analiz Teknikleri

Titreşim Standartları

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Titreşim parametrelerini bilir Anlatım, Gezi / Gözlem,
2 Titreşim teorisini bilir Gezi / Gözlem, Anlatım,
3 Titreşim ölçüm planı yapabilir Gezi / Gözlem, Anlatım,
4 Titreşim ölçüm ekipmanlarını tanır Gezi / Gözlem, Anlatım,
5 Titreşim ölçümü alabilir Eğitsel Oyun, Anlatım,
6 Titreşim analizi yapabilir Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel titreşim teorisi
2 Tek serbestlik dereceli sönümsüz serbest titreşimler
3 Tek serbestlik dereceli sönümlü titreşimler
4 Tek serbestlik dereceli zorlanmış titreşimler
5 İki serbestlik dereceli sistemler
6 Çok serbestlik dereceli sistemler
7 Titreşim ölçüm ve analiz ekipmanları
8 Titreşim ölçüm teknikleri
9 İvmeölçerler ve montaj teknikleri
10 Titreşim ölçüm planı hazırlama
11 Titreşim verisi toplama
12 Titreşim verilerinin yorumlanması
13 FFT analizleri
14 Titreşim Standartları
Kaynaklar
Ders Notu

Titreşim Analizi Ders Notları, Hüseyin DAL

Ders Kaynakları

1. Cornelius Scheffer, Paresh Girdar, “Practical Machinery Vibration Analysis&Predictive Maintenance”, Newnes, Elsevier, 2004.

2. R. Keith Mobley, “An introduction to predictive maintenance”, Butterworth-Heinemann, Elsevier, 2002.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 c Bireysel çalışma becerisi.
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
7 b En az bir yabancı dil bilgisi.
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi.
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 PÇ 11 a PÇ 11 b
1 Titreşim parametrelerini bilir
2 Titreşim teorisini bilir
3 Titreşim ölçüm planı yapabilir
4 Titreşim ölçüm ekipmanlarını tanır
5 Titreşim ölçümü alabilir
6 Titreşim analizi yapabilir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 1 15 15
Final 1 15 15
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 4