Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Titreşim Analizi | MKM 424 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Titreşim parametrelerini bilir | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
2 | Titreşim teorisini bilir | Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
3 | Titreşim ölçüm planı yapabilir | Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
4 | Titreşim ölçüm ekipmanlarını tanır | Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
5 | Titreşim ölçümü alabilir | Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
6 | Titreşim analizi yapabilir | Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel titreşim teorisi | |
2 | Tek serbestlik dereceli sönümsüz serbest titreşimler | |
3 | Tek serbestlik dereceli sönümlü titreşimler | |
4 | Tek serbestlik dereceli zorlanmış titreşimler | |
5 | İki serbestlik dereceli sistemler | |
6 | Çok serbestlik dereceli sistemler | |
7 | Titreşim ölçüm ve analiz ekipmanları | |
8 | Titreşim ölçüm teknikleri | |
9 | İvmeölçerler ve montaj teknikleri | |
10 | Titreşim ölçüm planı hazırlama | |
11 | Titreşim verisi toplama | |
12 | Titreşim verilerinin yorumlanması | |
13 | FFT analizleri | |
14 | Titreşim Standartları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Titreşim Analizi Ders Notları, Hüseyin DAL |
Ders Kaynakları | 1. Cornelius Scheffer, Paresh Girdar, “Practical Machinery Vibration Analysis&Predictive Maintenance”, Newnes, Elsevier, 2004. 2. R. Keith Mobley, “An introduction to predictive maintenance”, Butterworth-Heinemann, Elsevier, 2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Titreşim parametrelerini bilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Titreşim teorisini bilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Titreşim ölçüm planı yapabilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Titreşim ölçüm ekipmanlarını tanır | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Titreşim ölçümü alabilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Titreşim analizi yapabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |