Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Makine Mühendisliği Tasarımı | MKM 405 | 7 | 0 + 2 | 2 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Makine tasarımının mühendislikteki önemini kavrar | Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Gözlem, | |
2 | Bir işlevi yerine getirecek bir makine ve/veya sistem için tasarım giriş parametrelerini belirler | Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Gözlem, | Boşluk Doldurma Testleri, Eşleştirme Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Farklı derslerde edinilen bilgileri kullanarak belirli bir amaca yönelik bir makine ve/veya sistemi tasarlar | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
4 | Takım çalışması yapabilir ve aktif katılım becerisi kazanır | Problem Çözme, Gözlem, | |
5 | Proje hazırlar | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Eğitsel Oyun, | |
6 | Proje raporu yazar | Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
7 | Sözlü ve görsel sunu yapar | Deney ve Laboratuvar, | Boşluk Doldurma Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
8 | Yenilikçi ve farklı düşünür | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
9 | Bilgisayar destekli tasarım ve modelleme yapar | Gözlem, | |
10 | Proje planlar ve zamanlar | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
11 | Maliyet analizi yapar ve alternatif tasarımları karşılaştırır | Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Makine tasarımının esasları | |
2 | Makine tasarımının esasları | |
3 | Kavram geliştirme ve inovasyon | |
4 | Tasarım giriş parametrelerinin belirlenmesi | |
5 | Tasarımda kullanılacak temel bilgilerin gözden geçirilmesi | |
6 | Tasarımda kullanılacak temel bilgilerin gözden geçirilmesi | |
7 | Tasarımın süreci ve 3D CAD | |
8 | Tasarımın süreci ve 3D CAD | |
9 | Tasarımın süreci ve 3D CAD | |
10 | Tasarımın süreci ve 3D CAD | |
11 | Tasarımın süreci ve 3D CAD | |
12 | Maliyet (ekonomik) analizin yapılması | |
13 | Proje son raporunun hazırlanması | |
14 | Projenin sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Genel olarak mühendislik kitapları, |
Ders Kaynakları | [1] Çeşitli web siteleri (örneğin http://www.eng.fsu.edu/ME_senior_design/) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Makine tasarımının mühendislikteki önemini kavrar | |||||||||||||||||||||||
2 | Bir işlevi yerine getirecek bir makine ve/veya sistem için tasarım giriş parametrelerini belirler | |||||||||||||||||||||||
3 | Farklı derslerde edinilen bilgileri kullanarak belirli bir amaca yönelik bir makine ve/veya sistemi tasarlar | |||||||||||||||||||||||
4 | Takım çalışması yapabilir ve aktif katılım becerisi kazanır | |||||||||||||||||||||||
5 | Proje hazırlar | |||||||||||||||||||||||
6 | Proje raporu yazar | |||||||||||||||||||||||
7 | Sözlü ve görsel sunu yapar | |||||||||||||||||||||||
8 | Yenilikçi ve farklı düşünür | |||||||||||||||||||||||
9 | Bilgisayar destekli tasarım ve modelleme yapar | |||||||||||||||||||||||
10 | Proje planlar ve zamanlar | |||||||||||||||||||||||
11 | Maliyet analizi yapar ve alternatif tasarımları karşılaştırır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 8 | 8 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Proje / Tasarım | 1 | 45 | 45 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |