Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Paleo ve Arkeomanyetizma | JFM 443 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜNAY BEYHAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Hasan Karaaslan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Paleo ve arkeomanyetizma yöntemi ile levha tektoniği kuramına ışık tutulması |
Dersin İçeriği | Paleo ve arkeomanyetizmanın amacı nedir?, Kalıntı mıknatıslanma türleri, Kalıntı mıknatıslanma türleriyle paleomanyetizma arasındaki ilişki, Paleomanyetik yöntemin uygulanması için araziden örnek toplama yöntemi, El örneği, ölçü örneği ve pilot örnek nedir?, Örnekler üzerinde manyetik temizleme yöntemleri nelerdir?, Primer, sekonder mıknatıslanmanın ve duraylı-duraysız örneklerin birbirinden ayırt edilebilmesi, Daha önceden araziden elde edilen veriler üzerinde primer-sekonder,duraylı-duraysız ayrımı yapabilme yeteneği kazandırabilmek amacıyla uygulamalar yapılması, Paleo ile arkeomanyetizma arasındaki farkın anlatılması, Manyetik alan bileşenlerinden D,I açılarından yaralanarak levha hareketleri hakkında yorum yapabilme yeteneğinin kazandırılabilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kayaçların manyetik özelliklerinden yararlanarak levha tektoniği hakkında yorum yapabilme yeteneğini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Arkeolojik yapılardan yararlanarak tektonik olaylara çözüm getirebilme yeteneğini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Kalıntı mıknatıslanma türleriyle paleomanyetizma arasındaki ilişkiyi tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Primer, sekonder mıknatıslanmanın ve duraylı-duraysız örneklerin birbirinden ayırt eder | Anlatım, | |
5 | Paleo ile arkeomanyetizma arasındaki farkı ayırt eder. | Anlatım, | |
6 | Manyetik alan bileşenlerinden D,I açılarından yaralanarak levha hareketleri hakkında yorum yapabilmeyi kavrar ve uygular | Anlatım, Tartışma, | |
7 | Genel tekrar | Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Paleo ve arkeomanyetizmanın amacı nedir? | |
2 | Kalıntı mıknatıslanma türleri | |
3 | Kalıntı mıknatıslanma türleriyle paleomanyetizma arasındaki ilişki | |
4 | Paleomanyetik yöntemin uygulanması için araziden örnek toplama yöntemi | |
5 | El örneği, ölçü örneği ve pilot örnek nedir? | |
6 | Örnekler üzerinde manyetik temizleme yöntemleri nelerdir? | |
7 | Primer, sekonder mıknatıslanmanın ve duraylı-duraysız örneklerin birbirinden ayırt edilebilmesi | |
8 | Daha önceden araziden elde edilen veriler üzerinde primer-sekonder,duraylı-duraysız ayrımı yapabilme yeteneği kazandırabilmek amacıyla uygulamalar yapılması | |
9 | Daha önceden araziden elde edilen veriler üzerinde primer-sekonder,duraylı-duraysız ayrımı yapabilme yeteneği kazandırabilmek amacıyla uygulamalar yapılması | |
10 | Daha önceden araziden elde edilen veriler üzerinde primer-sekonder,duraylı-duraysız ayrımı yapabilme yeteneği kazandırabilmek amacıyla uygulamalar yapılması | |
11 | Paleo ile arkeomanyetizma arasındaki farkın anlatılması | |
12 | Manyetik alan bileşenlerinden D,I açılarından yaralanarak levha hareketleri hakkında yorum yapabilme yeteneğinin kazandırılabilmesi | |
13 | Manyetik alan bileşenlerinden D,I açılarından yaralanarak levha hareketleri hakkında yorum yapabilme yeteneğinin kazandırılabilmesi | |
14 | Manyetik alan bileşenlerinden D,I açılarından yaralanarak levha hareketleri hakkında yorum yapabilme yeteneğinin kazandırılabilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Özdoğan, İ., Işıkara, A.M., Orbay, N. Düzgit, Z., Arzmanyetizması İlkeleri ve Uygulamaları, İstanbul Üniversitesi yayınları, Mühendislik Fakültesi, 1986. 2. Karavul,C.,Güneydoğu Anadolu Bölgesinin Paleomanyetizması,Doktora Tezi,1995 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kayaçların manyetik özelliklerinden yararlanarak levha tektoniği hakkında yorum yapabilme yeteneğini kavrar | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Arkeolojik yapılardan yararlanarak tektonik olaylara çözüm getirebilme yeteneğini kavrar | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Kalıntı mıknatıslanma türleriyle paleomanyetizma arasındaki ilişkiyi tanımlar | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Primer, sekonder mıknatıslanmanın ve duraylı-duraysız örneklerin birbirinden ayırt eder | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Paleo ile arkeomanyetizma arasındaki farkı ayırt eder. | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Manyetik alan bileşenlerinden D,I açılarından yaralanarak levha hareketleri hakkında yorum yapabilmeyi kavrar ve uygular | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Genel tekrar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 99 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |