Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çelik Yapılar | INM 324 | 6 | 4 + 1 | 5 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | INM 207 Mukavemet |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELİF AĞCAKOCA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çelik yapı ve yapı elemanlarının yük etkisi altındaki davranışı hakkında bilgi edindirilmesi Çelik yapı ve yapı elemanlarının Tasarım ve analizlerinin öğretilmesi Çelik yapılarda birleşim bölgelerinin teşkili ve birleşim araçlarının analizinin öğretilmesi
|
Dersin İçeriği | Çelik yapı elemanlarının davranışı, tasanın kodlarının eleman boyutlandırılması yönündeki yaklaşımları, çekme, basınç ve eğilme etkisindeki elemanların tasarımları, bulon ve kaynak birleşimlerinin tasarımı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çelik malzemesini özelliklerini bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Bulonlu ve kaynaklı birleşimleri tasarlar | Gezi / Gözlem, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Çekme çubuğu ve eklerini tasarlar | Gezi / Gözlem, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Basınç çubuklarını tasarlar | Gezi / Gözlem, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Eğilme elemanlarını analiz eder | Gezi / Gözlem, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çelik yapıların tarihçesi, çelik yapıların kullanım alanları,malzeme olarak çelik, çelik yapıların boyutlandırma esasları, Güvenlik, yükler ve yükleme durumları, yük kombinasyonları | |
2 | Çekme çubuklan | |
3 | Çekme çubuklan | |
4 | Bulonlu birleşimler | |
5 | Bulonlu birleşimler | |
6 | Kaynaklı birleşimler | |
7 | Kaynaklı birleşimler | |
8 | Basınç çubukları | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Basınç çubukları | |
11 | Eğilme Elemanları | |
12 | Kesme Kuvveti Etkisi | |
13 | Kesme Kuvveti Etkisi , Bileşik Etkiler | |
14 | Bileşik Etkiler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Çelik Yapıların Tasarım Hesap ve Yapım Esasları Yönetmeliği-2016 Resmi Gazete, Çelik Yapıların Tasarım Hesap ve Yapım Esaslarına Dair Yönetmelik Hakkında Uygulama Kılavuzu-Çevre Şehircilik Bakanlığı Çelik Yapılar-2016- Eğitim Sunumu Çelik Yapı Tasarımı ve Uygulamaya Yönelik Bir Yaklaşımı - Yazar: Abi O. Aghayere , Jason Vigil Çevirmen: Bülent Akbaş , Oğuz Özgür Eğilmez Yayınevi : Nobel Akademik Yayıncılık TS 498 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çelik malzemesini özelliklerini bilir | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
2 | Bulonlu ve kaynaklı birleşimleri tasarlar | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | Çekme çubuğu ve eklerini tasarlar | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||
4 | Basınç çubuklarını tasarlar | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||
5 | Eğilme elemanlarını analiz eder | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 2 | 15 | 30 |
Final | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |