Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Jeoloji | INM 104 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERTAN BOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Grv. Mustafa ÖZSAĞIR |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Yer bilimlerinin temel kavramlarını inşaat mühendisliği temel perspektifinde aktarmak |
Dersin İçeriği | Jeolojinin Tanımı, Alt Disiplinleri, Yerkabuğunun Oluşumu-Yapısı- Bileşimi, Mineraller, Magmatik, Tortul ve Metamorfik Kayaçlar, Kayaçların Yapısı, Topoğrafik Haritalar ve Kesit Çıkarımı, Jeolojik Haritalar ve Kesit Çıkarımı, Kitle Hareketleri, Depremler, Taşocakları, Yeraltısuyu Jeolojisi, Tünel Jeolojisi ve Yeraltı Yapıları, Baraj ve Rezervuar Jeolojisi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uygulama projelerinin çoğunda doğrudan yeryüzüne müdahalede bulunan inşaat mühendisine yönelik yer bilimleriyle ilgili temel kavramları tanır | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, |
2 | Jeolojik bilgilerin farklı disiplinlere olan katkısını bilir | Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Topoğrafik ve jeolojik kesit hazırlar | Tartışma, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Kaya ve zeminleri tanır | Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
5 | Zeminlerin oluşum süreçlerini bilir | Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
6 | Depremler ve heyelanların oluşum mekanizmalarını öğrenir | Soru-Cevap, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş (Jeolojinin tanımı, alt disiplinleri, yerkabuğunun oluşumu, yapısı, bileşimi) | 1.hafta sunusu |
2 | Yerkabuğunu oluşturan Mineraller | 2. hafta sunusu |
3 | Magmatik Kayaçlar | 3. hafta sunusu |
4 | Tortul Kayaçlar | 4. hafta sunusu |
5 | Metamorfik Kayaçlar | 5. hafta sunusu |
6 | Kayaçların Yapısı (birincil ve ikincil yapılar) | 6. hafta sunusu |
7 | Haritalar ve Kesit Çıkarımı (topoğrafik ve jeolojik haritalar) | 7. hafta sunusu |
8 | Jeolojik Haritalar ve Kesit Çıkarımı | 8. hafta sunusu |
9 | Kitle Hareketleri ve Şevlerin Duraylılığı | 9. hafta sunusu |
10 | Depremler | 10. hafta sunusu |
11 | Sondaj Tekniği ve Korelasyonu | 11. hafta sunusu |
12 | Yeraltısuyu Jeolojisi | 12. hafta sunusu |
13 | Tünel Jeolojisi ve Yeraltı Yapıları | 13. hafta sunusu |
14 | Baraj ve Rezervuar Jeolojisi | 14. hafta sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Jeoloji Ders Notları, Ertan BOL |
Ders Kaynakları | 1. Yüzer, E., Vardar, M., Erdoğan, M., Eriş, İ., Eyüboğlu, R., Özgül, A., Mahmutoğlu, Y., Bayraktar, H. ve Yalçın, T. İnşaat, Şehircilik, Çevre Jeolojisi, Yurt Madenciliği Geliştirme Vakfı, Mart 1991, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | X | |||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | X | |||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Uygulama projelerinin çoğunda doğrudan yeryüzüne müdahalede bulunan inşaat mühendisine yönelik yer bilimleriyle ilgili temel kavramları tanır | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Jeolojik bilgilerin farklı disiplinlere olan katkısını bilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Topoğrafik ve jeolojik kesit hazırlar | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Kaya ve zeminleri tanır | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Zeminlerin oluşum süreçlerini bilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Depremler ve heyelanların oluşum mekanizmalarını öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 11 | 11 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |