Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yapı Dinamiği | INM 303 | 5 | 3 + 1 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERKAN ÇELEBİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ELİF AĞCAKOCA, Prof.Dr. ERKAN ÇELEBİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Deprem hareketi gibi çeşitli dinamik kuvvetler etkisi altındaki yapı sistemlerinin dinamik davranışının belirlenmesi. |
Dersin İçeriği | Giriş, Enerji Metotları, Enerjinin korunumu, İmpuls, Momentum, Tek serbestlik dereceli (TSD)sistemler, TSD sistemlerin sönümsüz serbest titreşim analizi, TSD sistemlerin sönümlü serbest titreşim analizi, TSD sistemlerin zorlanmış titreşim analizi, Çok serbestlik dereceli (ÇSD) sistemler, ÇSD sistemlerin sönümsüz serbest titreşim analizi, ÇSD sistemlerin sönümlü serbest titreşim analizi, Eşdeğer yük ve spektral analiz, Mod süperpozisyon yöntemi (Modal Analiz) |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dinamik yükler etkisinde yapı sistemlerinin temel kavramlar altında matematik modelini kurar | Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | TSD sistemin serbest titreşim hareketini kavrar. | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
3 | TSD sistemin zorlanmış harmonik titreşim denkleminin çözümünü yorumlar. | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
4 | TSD sistemin genel dinamik yüke karşı tepkisini hesaplar. | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
5 | Deprem spektrum eğrilerini kullanır. | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
6 | Çok serbestlik dereceli (ÇSD) sistemlerin serbest titreşim analizini yapar. | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
7 | ÇSD sistemlerin, davranış spektrum eğrileri ile zorlanmış titreşimini, mod süperpozisyon yöntemi ile analiz eder. | Tartışma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Enerji Metotları, Enerjinin korunumu | |
2 | İmpuls, Momentum | |
3 | Tek serbestlik dereceli (TSD) sistemler | |
4 | TSD sistemlerin sönümsüz ve sönümlü serbest titreşim analizi | |
5 | Sönümsüz TSD sistemlerin harmonik yük etkisi altında zorlanmış titreşim analizi | |
6 | Sönümlü TSD sistemlerin harmonik yük etkisi altında zorlanmış titreşim analizi ve kuvvet iletkenliği | |
7 | Darbe yük etkisi ve genel yükleme | |
8 | Eşdeğer yük ve spektral analiz | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Çok serbestlik dereceli (ÇSD) sistemler | |
11 | ÇSD sistemlerin sönümsüz serbest titreşim analizi | |
12 | ÇSD sistemlerin sönümlü serbest titreşim analizi | |
13 | ÇSD, Lineer sistemlerin deprem davranışı | |
14 | Mod süperpozisyon yöntemi (Modal Analiz) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları ABİS servisi üzerinden dersi veren öğretim üyesi tarafından eklenmektedir. |
Ders Kaynakları | [1] Vedat Yerlici ve Hilmi Luş, Yapı Dinamiğine Giriş, 2007. [2] Zekai Celep ve Nahit Kumbasar, Deprem Mühendisliğine Giriş ve Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımı, 2004. [3] Chopra, AK, Dynamics of Structures, Theory and Applications to Earthquake Engineering, 6th Edition, Prentice Hall, 2001. [4] Clough, RW and Penzien, J, Dynamics of Structures, 2th Edition, McGraw-Hill Int. Editions, 1993. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dinamik yükler etkisinde yapı sistemlerinin temel kavramlar altında matematik modelini kurar | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
2 | TSD sistemin serbest titreşim hareketini kavrar. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | TSD sistemin zorlanmış harmonik titreşim denkleminin çözümünü yorumlar. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
4 | TSD sistemin genel dinamik yüke karşı tepkisini hesaplar. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
5 | Deprem spektrum eğrilerini kullanır. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
6 | Çok serbestlik dereceli (ÇSD) sistemlerin serbest titreşim analizini yapar. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
7 | ÇSD sistemlerin, davranış spektrum eğrileri ile zorlanmış titreşimini, mod süperpozisyon yöntemi ile analiz eder. | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 12 | 12 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 3 | 4 | 12 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |