Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Raylı Sistem Tasarımı ve Projelendirme | INM 430 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAKAN GÜLER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere eş yükselti eğrili haritaları kullanarak iki nokta arasında en uygun demiryolu güzergahı geçirilmesini öğretmekdir. |
Dersin İçeriği | Ana hatları ile dersin içeriği: |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Demiryolu projesi yapılacak eşyükselti eğrili haritaları okuyabilecekler. | Anlatım, Gözlem, | |
2 | Demiryolu güzergahını eşyükselti eğrili haritada çizebilecekler. | Gözlem, Anlatım, | |
3 | Yol eksenini ve kurb teşkilini belirleyebilecekler. | Gözlem, Anlatım, | |
4 | Enkesitleri çizebilecekler. | Gözlem, Anlatım, | |
5 | Boykesitleri çizebilecekler. | Gözlem, Anlatım, | |
6 | Dever, geçiş eğrisi hesaplamaları yapabilecekler. | Gözlem, Anlatım, | |
7 | Demiryollarında eğim hesapları yapabilecekler. | Gözlem, Anlatım, | |
8 | Demiryolu projesi ile ilgili hat hesaplarını yapabilecekler. | Gözlem, Gezi / Gözlem, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Raylı sistem tasarımı ve projelendirme dersine giriş | |
2 | Raylı sistem tasarımında modern yöntemler ve proje paftalarının oluşturulması | |
3 | Demiryolu rayları ve raylarla ilgili hesaplamalar | |
4 | Demiryolu traversleri ve traverslerle ilgili hesaplamalar | |
5 | Balast malzemesi ve balastla ilgili hesaplamalar | |
6 | Demiryollarında düşey kurblar ve hesaplamalar | |
7 | Altbalast malzemesi ve hesaplamalar | |
8 | Demiryollarında dever, geçiş eğrisi ve hesaplamalar | |
9 | Demiryollarında eğimler ve eğim hesapları | |
10 | Demiryollarında hat kapasitesi ve hesaplamalar | |
11 | Demiryollarında tip enkesitlerin modern yöntemlerle belirlenmesi | |
12 | Demiryolu projelerinde koridorların modern yöntemlerle belirlenmesi | |
13 | Demiryolu projelerinde enkesitlerin, hacimler ve kütleler tablolarının modern yöntemlerle belirlenmesi | |
14 | Demiryolu projelerinin incelenmesi ve değerlendirilesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notları: Prof. Dr. Hakan Güler |
Ders Kaynakları | 1.Seçkin, İ., 2002. Toprak İşleri ve Demiryolu, Çağlayan Kitapevi, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Demiryolu projesi yapılacak eşyükselti eğrili haritaları okuyabilecekler. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
2 | Demiryolu güzergahını eşyükselti eğrili haritada çizebilecekler. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
3 | Yol eksenini ve kurb teşkilini belirleyebilecekler. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
4 | Enkesitleri çizebilecekler. | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Boykesitleri çizebilecekler. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
6 | Dever, geçiş eğrisi hesaplamaları yapabilecekler. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
7 | Demiryollarında eğim hesapları yapabilecekler. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
8 | Demiryolu projesi ile ilgili hat hesaplarını yapabilecekler. | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Proje / Tasarım | 50 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Proje / Tasarım | 1 | 16 | 16 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |