Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Geoteknikte Bilgisayar Uygulamaları | INM 417 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AŞKIN ÖZOCAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Kadir KOCAMAN, Arş. Gör. EylemARSLAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Geoteknik konularının hesabı ve değerlendirilmesinde bilgisayar yazılımları kullanma becerisinin kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Geoteknikte bilgisayar uygulamaları; zemin incelemeleri, laboratuvar-arazi deneyleri, taşıma gücü, konsolidasyon-oturma hesabı, dayanma yapıları ve destek sistemleri, yamaçların duraylılığı ile ilgili bilgisayar uygulamaları-örnek çözümler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Geoteknikte kullanılabilecek bilgisayar yazılımlarını bilir | Anlatım, | |
2 | Zemin incelemeleri ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilme | Tartışma, Anlatım, Grupla Çalışma, | |
3 | Laboratuvar ve arazi deneylerinden elde edilecek zemin parametrelerini bilgisayarda hesaplar | Grupla Çalışma, Tartışma, | |
4 | Zemin taşıma gücünü bilgisayar yazılımı ile hesaplar | Tartışma, Anlatım, | |
5 | Konsolidasyon-oturma hesabı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilir | Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Dayanma yapılarının tasarımını bilgisayar yazılımları ile yapar | Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
7 | Donatılı zemin yapılarının tasarımını bilgisayar yazılımları ile yapar | Grupla Çalışma, Gözlem, | |
8 | Palplanş perde iksa sistemlerini bilgisayar yazılımları ile tasarlar | Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
9 | Pasif kazıklı iksa sistemlerini bilgisayar yazılımları ile tasarlar | Grupla Çalışma, Tartışma, Anlatım, | |
10 | Yamaçların duraylılığını bilgisayar yazılımları ile hesaplar | Grupla Çalışma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geoteknikte bilgisayar uygulamalarına giriş | Web sitesinden alınacak |
2 | Zemin incelemeleri ile ilgili yazılımlar | Web sitesinden alınacak |
3 | Zemin incelemeleri ile ilgili bilgisayar uygulamaları | Web sitesinden alınacak |
4 | Geoteknik laboratuvar-arazi deneyleri ile ilgili yazılımlar | Web sitesinden alınacak |
5 | Geoteknik laboratuvar-arazi deneyleri ile ilgili bilgisayar uygulamaları | Web sitesinden alınacak |
6 | Taşıma gücü hesabı ile ilgili yazılımlar | Web sitesinden alınacak |
7 | Taşıma gücü hesabı ile ilgili bilgisayar uygulamaları-örnek çözümler | Web sitesinden alınacak |
8 | Konsolidasyon-oturma hesabı ile ilgili yazılımlar | Web sitesinden alınacak |
9 | Konsolidasyon-oturma hesabı ile ilgili bilgisayar uygulamaları-örnek çözümler | Web sitesinden alınacak |
10 | Dayanma yapıları ile ilgili yazılımlar | Web sitesinden alınacak |
11 | Destek sistemleri ile ilgili yazılımlar | Web sitesinden alınacak |
12 | Dayanma yapıları ve destek sistemleri ile ilgili bilgisayar uygulamaları-örnek çözümler | Web sitesinden alınacak |
13 | Yamaçların duraylılığı ile ilgili yazılımlar | Web sitesinden alınacak |
14 | Yamaçların duraylılığı ile ilgili bilgisayar uygulamaları-örnek çözümler | Web sitesinden alınacak |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Geoteknikte Bilgisayar Uygulamaları Ders Notları ve Yazılım Demo Dosyaları , Aşkın Özocak, (Ders gününden bir hafta öncesinde http://web.sakarya.edu.tr/~aozocak/ adresinden indirilebilir) |
Ders Kaynakları | 1. Brooks, H., “Basics of Retaining Wall Design”, HBA Publications Inc., 6th edition, USA, ISBN: 0976836408, 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Geoteknikte kullanılabilecek bilgisayar yazılımlarını bilir | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Zemin incelemeleri ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilme | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Laboratuvar ve arazi deneylerinden elde edilecek zemin parametrelerini bilgisayarda hesaplar | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Zemin taşıma gücünü bilgisayar yazılımı ile hesaplar | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Konsolidasyon-oturma hesabı ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilir | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Dayanma yapılarının tasarımını bilgisayar yazılımları ile yapar | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Donatılı zemin yapılarının tasarımını bilgisayar yazılımları ile yapar | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Palplanş perde iksa sistemlerini bilgisayar yazılımları ile tasarlar | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Pasif kazıklı iksa sistemlerini bilgisayar yazılımları ile tasarlar | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||
10 | Yamaçların duraylılığını bilgisayar yazılımları ile hesaplar | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 16 |
1. Ödev | 18 |
2. Kısa Sınav | 16 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |