Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Deprem Mühendisliğine Giriş | INM 419 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Derslerde PYTHON programlama dili kullanılarak uygulamalar yapılacaktır. Ayrıca ödev ve sınavlarda PYTHON programlama dili kullanılarak çözülebilecek sorular sorulacaktır. Bu sebeple dersi alacak öğrencilerin temel seviye "PYTHON programlama dilini" bilmesi önerilmektedir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NECATİ MERT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi NECATİ MERT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Deprem mühendisliği ile ilgili temel kavramları, deprem mekanizmalarını ve karakteristiklerini, Türkiye’nin ve Dünya’nın depremselliği hakkında temel bilgilerin verilmesi, yerel zemin şartlarının yer hareketine etkisini göstermek ve deprem yönetmelikleri hakkında bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | - Sismoloji, Kuvvetli yer hareketi, Yer tepki analizi, Tasarım depremi, - Deprem mühendisliğinde PYTHON programlama dili uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Deprem Mühendisliği çalışma alanlarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Deprem dalga hareketinin özelliklerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Depremin büyüklüğünü ve yerini hesaplar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Türkiye ve Dünya’nın depremselliğini bilir | Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, | |
5 | Kuvvetli yer hareketi özelliklerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Deprem etkisinde yer hareketi etkisini kavrar; yer tepki analizini yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
7 | Sismik Tehlike analizini konusunda bilgi edinir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
8 | Yapıların yer hareketi etkisinde titreşimini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
9 | Depreme dayanıklı yapı kavramını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sismoloji, Depremin Oluşumu, Plaka Tektoniği, Faylar | 1.Hafta Sunusu |
2 | Deprem Dalgaları | 2.Hafta Sunusu |
3 | Depremin tanımlanması: Zaman, yer (lokasyon), büyüklük ve şiddet | 3.Hafta Sunusu |
4 | Dünya ve Türkiye’nin Sismisitesi | 4.Hafta Sunusu |
5 | Kuvvetli Yer Hareketi: Ölçümü, Karakteristikleri | 5.Hafta Sunusu |
6 | Kuvvetli Yer Hareketi: Parametreler | 6.Hafta Sunusu |
7 | Deprem Spektrumları: Mukabele Spektrumu, Fourier Spektrumu | 7.Hafta Sunusu |
8 | Sismik Tehlike Analizi | 8.Hafta Sunusu |
9 | Depremlerde Yerel Koşulların Etkisi | 9.Hafta Sunusu |
10 | Deprem Açısından Yapı Dinamiği | 10.Hafta Sunusu |
11 | Yapıların Yer Hareketi Etkisinde Titreşimi | 11.Hafta Sunusu |
12 | Elastik Ötesi Davranış Spektrumları | 12.Hafta Sunusu |
13 | Deprem Yönetmelikleri | 13.Hafta Sunusu |
14 | Deprem Yönetmelikleri-II | 14.Hafta Sunusu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | SABİS uzerinden haftalık olarak paylaşılacaktır. |
Ders Kaynakları | [1] Zekai Celep, "Deprem Mühendisliğine Giriş ve Depreme Dayanıklı Yapı Tasarımı", 2019 , Beta Basım Yayım, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Deprem Mühendisliği çalışma alanlarını tanır | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Deprem dalga hareketinin özelliklerini bilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Depremin büyüklüğünü ve yerini hesaplar | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Türkiye ve Dünya’nın depremselliğini bilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Kuvvetli yer hareketi özelliklerini tanımlar | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Deprem etkisinde yer hareketi etkisini kavrar; yer tepki analizini yapar | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Sismik Tehlike analizini konusunda bilgi edinir | |||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Yapıların yer hareketi etkisinde titreşimini bilir | |||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Depreme dayanıklı yapı kavramını bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |