Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Su Temini ve Çevre Sağılığı INM 420 8 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MEHMET SANDALCI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Gamze Tuncer

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Su getirilmesi ve kullanılan suyun uzaklaştırılması ile ilgili teorik ve pratik bilgiler verilmesi

Dersin İçeriği

Su temini sistemi, nüfus tahmini hesapları, içmesuyu özellikleri, su kaynaklarının ve suların derlenmesi, suların isalesi, hazneler, şebeke sistemleri, çevre sağlığı tesisleri, kullanılmış su kanalları, yağmur suyu kanalları, birleşik sistem kanalları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kazandırmak Anlatım, Gezi / Gözlem,
2 Su temini sistemleri ve kullanılmış sular ile yağmur suyu kanallarının özellikleri ile ilgili bilgi kazandırmak Grupla Çalışma, Anlatım,
3 Su getirilmesi ve Kullanılan suyun uzaklaştırılması ile ilgili yapıların hesap esasları ve projelendirilmesi için gerekli bilgileri vermek Anlatım, Grupla Çalışma,
4 Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama modelleme ve çözme becerisi kazandırma Grupla Çalışma, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Su Temini Sistemi, Nüfus Tahmini Hesapları, İçmesuyu Özellikleri
2 Su Temini Sistemi, Nüfus Tahmini Hesapları, İçmesuyu Özellikleri
3 Su Kaynaklarının ve Suların Derlenmesi
4 Su Kaynaklarının ve Suların Derlenmesi
5 Su Kaynaklarının ve Suların Derlenmesi
6 Suların İsalesi
7 Suların İsalesi
8 Hazneler
9 Şebekeler Sistemleri
10 Şebekeler Sistemleri
11 Çevre Sağlığı Tesisleri
12 Kullanılmış Su Kanalları
13 Yağmur Suyu Kanalları
14 Birleşik Sistem Kanalları
Kaynaklar
Ders Notu

SU TEMİNİ VE ÇEVRE SAĞ. I Ders Notu (Basılmamış) Prof. Dr. Bülent ŞENGÖRÜR

Ders Kaynakları

1- Fair, G.M., Geyer, J.C., Okun, D.A., ‘Elements of Water Supply and Wastewater Disposal’, John Wiley.
2- Muslu Y., ‘Su ve Atıksu Teknolojisi’, İTÜ Matbaası, Gümüşsuyu, 1992.
3- Muslu Y., Çözümlü Problemlerle Su Temini ve Çevre Sağlığı Cilt I, Su Vakfı, İstanbul, 1998.
4-Karpuzcu M., Su Temini ve Çevre Sağlığı, Kubbealtı Neşriyatı, İstanbul, 2005.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 a Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi;
1 b Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 a Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi;
2 b Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 a Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi.
5 b Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 a Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 b Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
6 c Bireysel çalışma becerisi.
7 a Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi,
7 b En az bir yabancı dil bilgisi.
7 c Etkin sunum yapabilme becerisi.
7 d Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 a Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi,
9 b Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 a Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi;
10 b Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık
10 c Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 a Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi;
11 b Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 a PÇ 1 b PÇ 2 PÇ 2 a PÇ 2 b PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 a PÇ 5 b PÇ 6 PÇ 6 a PÇ 6 b PÇ 6 c PÇ 7 PÇ 7 a PÇ 7 b PÇ 7 c PÇ 7 d PÇ 8 PÇ 9 PÇ 9 a PÇ 9 b PÇ 10 PÇ 10 a PÇ 10 b PÇ 10 c PÇ 11 PÇ 11 a PÇ 11 b
1 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kazandırmak 3 3 3 4 1 1 2 1 1 1
2 Su temini sistemleri ve kullanılmış sular ile yağmur suyu kanallarının özellikleri ile ilgili bilgi kazandırmak 3 2 2 2 2 3 2 2 2 1 1
3 Su getirilmesi ve Kullanılan suyun uzaklaştırılması ile ilgili yapıların hesap esasları ve projelendirilmesi için gerekli bilgileri vermek 2 2 3 3 2 3 2 2 1 1 1
4 Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlama modelleme ve çözme becerisi kazandırma 3 3 3 2 2 2 2 2 2 3 2
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
Toplam 20
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 2 1 2
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 122
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,88
Dersin AKTS Kredisi 4