Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yapı Malzemelerinin İç Yapısı ve Genel Özellikleri | INM 428 | 8 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET EMİROĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yrd.Doç.Dr. Mücteba UYSAL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Son yıllarda malzemelerin iç yapılarıyla özelliklerinin birlikte incelenip değerlendirilmesi daha fazla önem kazanmıştır. Bu derste özelliklerin iç yapı ile birlikte değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Malzemelerin iç yapısı (metaller, beton, plastikler ve seramikler). Malzemelerin iç yapısı ile özellikleri arasındaki ilişkiler. Elastik ve plastik davranış. Tek eksenli yükleme halinde kırılma. Çok eksenli yükleme altında deformasyon ve kırılma, çok eksenli yükleme altında beton için bazı mekanik modeller. Rötre, sünme ve gerilme gevşemesi, betonda sünme ve rötre teorileri. Yorulma. Teknolojik özelikler (sertlik, aşınma dayanımı, plastik şekil verme, aderans). Yeni çimento esaslı malzemeler: Ultra yüksek dayanımlı betonlar, Büyük boşluklarından arınmış çimento, Reaktif pudra betonu, Sifcon, Lifli beton, Yüksek dayanımlı hafif betonlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yapı malzemelerinin iç yapı özelliklerini öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Betonda sünme, gevşeme ve yorulma hakkında bilgi sahibi olma | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Betonda gevşeme hakkında bilgi sahibi olma | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Betonda yorulma hakkında bilgi sahibi olma | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Yapı çeliklerinin sertlik özelliklerini öğrenme | Anlatım, | |
6 | Yapı çeliklerinin aşınma dayanımı özelliklerini öğrenme | Anlatım, | |
7 | Yapı çeliklerinin plastik şekil verme özelliklerini öğrenme | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | |
8 | Yapı çeliklerinin aderans özelliklerini öğrenme | Anlatım, | |
9 | İç yapı özelliklerinin yapı malzemelerinin fiziksel özelliklerine etkisini öğrenmek | Anlatım, | |
10 | İç yapı özelliklerinin yapı malzemelerinin mekanik özelliklerine etkisini öğrenmek | Anlatım, | |
11 | İç yapı özelliklerinin yapı malzemelerinin mekanik özelliklerine etkisini öğrenmek | Anlatım, | |
12 | İç yapı özelliklerinin yapı malzemelerinin mekanik özelliklerine etkisini öğrenmek | Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Malzemelerin iç yapısı (metaller, beton, plastikler ve seramikler). | Web sitesinden alınacak |
2 | Malzemelerin iç yapısı (metaller, beton, plastikler ve seramikler). | Web sitesinden alınacak |
3 | Malzemelerin iç yapısı ile özellikleri arasındaki ilişkiler. Elastik ve plastik davranış. | Web sitesinden alınacak |
4 | Tek eksenli yükleme halinde kırılma. | Web sitesinden alınacak |
5 | Çok eksenli yükleme altında deformasyon ve kırılma, çok eksenli yükleme altında beton için bazı mekanik modeller. | Web sitesinden alınacak |
6 | Çok eksenli yükleme altında deformasyon ve kırılma, çok eksenli yükleme altında beton için bazı mekanik modeller. | Web sitesinden alınacak |
7 | Rötre | Web sitesinden alınacak |
8 | Rötre | Web sitesinden alınacak |
9 | Sünme ve gerilme gevşemesi | Web sitesinden alınacak |
10 | Betonda sünme ve rötre teorileri | Web sitesinden alınacak |
11 | Yorulma. | Web sitesinden alınacak |
12 | Teknolojik özelikler (sertlik, aşınma dayanımı, plastik şekil verme, aderans). | Web sitesinden alınacak |
13 | Teknolojik özelikler (sertlik, aşınma dayanımı, plastik şekil verme, aderans). | Web sitesinden alınacak |
14 | Yeni çimento esaslı malzemeler: Ultra yüksek dayanımlı betonlar | Web sitesinden alınacak |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Shakelford, F. J., Introduction to Materials Science For Engineers, 4th Ed. Prentice Hall Int. Inc., 1998. |
Ders Kaynakları | Bangash, M.Y.H., Concrete and Concrete Structures: Numerical Applications, Elsevier Applied Science, London, 1989. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yapı malzemelerinin iç yapı özelliklerini öğrenme | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Betonda sünme, gevşeme ve yorulma hakkında bilgi sahibi olma | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Betonda gevşeme hakkında bilgi sahibi olma | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Betonda yorulma hakkında bilgi sahibi olma | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Yapı çeliklerinin sertlik özelliklerini öğrenme | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Yapı çeliklerinin aşınma dayanımı özelliklerini öğrenme | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Yapı çeliklerinin plastik şekil verme özelliklerini öğrenme | |||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Yapı çeliklerinin aderans özelliklerini öğrenme | |||||||||||||||||||||||||||||||
9 | İç yapı özelliklerinin yapı malzemelerinin fiziksel özelliklerine etkisini öğrenmek | |||||||||||||||||||||||||||||||
10 | İç yapı özelliklerinin yapı malzemelerinin mekanik özelliklerine etkisini öğrenmek | |||||||||||||||||||||||||||||||
11 | İç yapı özelliklerinin yapı malzemelerinin mekanik özelliklerine etkisini öğrenmek | |||||||||||||||||||||||||||||||
12 | İç yapı özelliklerinin yapı malzemelerinin mekanik özelliklerine etkisini öğrenmek |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |