Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Toprak İşleri | INM 457 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. ZELİHA ÇAĞLA KUYUMCU |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. ZELİHA ÇAĞLA KUYUMCU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ulaştırma projelerinin yapımında kazı dolgu çalışmalarının, zemin özelliklerinin ve toprak dağıtımının öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | Enkesitler, Zemin özellikleri, Hacimler, Zemin kütlesi, Toprak dağıtımı, Optimizasyon yöntemleri, İş makinaları ve Taşıma maliyeti |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Zeminlerin özelliklerini öğrenecekler. | Anlatım, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Eşleştirme Testler, |
2 | Enkesit alanlarının ve hacimlerin hesaplamasını öğrenecekler. | Anlatım, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Eşleştirme Testler, |
3 | Kütle dağıtımını öğrenecekler. | Anlatım, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Eşleştirme Testler, |
4 | Kütle dağıtımında optimizasyon tekniklerini öğrenecekler. | Anlatım, Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Eşleştirme Testler, |
5 | Toprak işi makinalarını öğrenecekler. | Anlatım, Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Eşleştirme Testler, |
6 | Taşıma maliyetlerini hesaplayacaklar. | Anlatım, Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Eşleştirme Testler, |
7 | Toprak işi hesaplamalarında ilgili programları öğrenecekler. | Anlatım, Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Eşleştirme Testler, |
8 | Karayolu ve demiryolu projelerinde uygulama yapabilecekler. | Anlatım, Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Eşleştirme Testler, |
9 | Diğer inşaat mühendisliği yapılarında öğrenilen teknikleri uygulayabilecekler. | Anlatım, Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Eşleştirme Testler, |
10 | Toprak işlerinde gerilme hesaplarını yapabilecekler | ||
11 | Toprak işlerinde zemin taşıma gücünü hesaplayabilecekler |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toprak işleri ve zemin özellikleri | |
2 | Hafriyat alanlarında topografik ölçümler | |
3 | Hafriyat alanlarında toprak hacmi hesaplama | |
4 | Toprak işi hesaplamalarında enkesit belirleme ve alan hesapları | |
5 | Enkesit alanlarından toprak hacmi hesaplama | |
6 | Boykesit Çizimi | |
7 | Hacimler, kütleler tablolarının ve kütleler diyagramının oluşturulması | |
8 | Toprak dağıtımında optimizasyon | |
9 | Zeminlerin taşınması ve taşıma maliyeti hesabı | |
10 | Zeminlerin sıkıştırılması | |
11 | Zemin suyu ve geçirimlilik | |
12 | Toprak işi hesaplamalarında kullanılan modern yöntemler ve uygulamalar | |
13 | Toprak işi hesaplamalarında kullanılan modern yöntemler ve uygulamalar | |
14 | Şişme, don ve kabarma hesapları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Web sitesinde yayınlanacak ders notları. |
Ders Kaynakları | 1. Toprak İşleri Kitabı(Prof. Dr. Güngör Evren - Doç Dr. Selim Dündar), 2016 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Zeminlerin özelliklerini öğrenecekler. | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||
2 | Enkesit alanlarının ve hacimlerin hesaplamasını öğrenecekler. | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||
3 | Kütle dağıtımını öğrenecekler. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
4 | Kütle dağıtımında optimizasyon tekniklerini öğrenecekler. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
5 | Toprak işi makinalarını öğrenecekler. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
6 | Taşıma maliyetlerini hesaplayacaklar. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
7 | Toprak işi hesaplamalarında ilgili programları öğrenecekler. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
8 | Karayolu ve demiryolu projelerinde uygulama yapabilecekler. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
9 | Diğer inşaat mühendisliği yapılarında öğrenilen teknikleri uygulayabilecekler. | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
10 | Toprak işlerinde gerilme hesaplarını yapabilecekler | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||
11 | Toprak işlerinde zemin taşıma gücünü hesaplayabilecekler | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 50 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Proje / Tasarım | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |