Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gıda Mühendisliğinde Endüstriyel Uygulamalar (Sektör Dersi) | GDM 447 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dünya’daki, Türkiye’deki ve Sakarya’daki gıda endüstrisinin güncel durumu hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Endüstri 4.0, Gıda 4.0, gıda endüstrisindeki mevcut ve potansiyel yapay zeka uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Gıda endüstrisinin önemli dallarında (et, süt, tahıl, meyve-sebze, özel gıdalar, ambalaj, içecek, gıda katkı maddeleri): sektörünün genel durumu, sektördeki yeni yaklaşımlar, kullanılan ileri işlem makinaları ve uygulanan prosesler hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Gıda sektöründe insan kaynakları yönetimi ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Gıda endüstrisinde girişimciliğin yeri ve önemi hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Girişimci fikirlerini nerelere nasıl sunabileceği hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Gıda endüstrisinde satış ve pazarlamanın önemi ve bu alanda uygulanan stratejiler hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dünya’da, ülkemizde ve Sakarya ilinde gıda endüstrisinin mevcut durumu | |
2 | Endüstri 4.0, gıda 4.0, endüstrideki mevcut ve potansiyel yapay zeka uygulamaları | |
3 | Süt endüstrisi | |
4 | Et endüstrisi | |
5 | Tahıl endüstrisi | |
6 | Şekerleme endüstrisi | |
7 | Gıda ambalaj endüstrisi | |
8 | Meyve-sebze endüstrisi | |
9 | Ara sınav | |
10 | Gıda makinaları | |
11 | Gıda katkı maddeleri | |
12 | Gıda endüstrisinde insan kaynakları yönetimi ve nitelikli eleman ihtiyacı | |
13 | Gıda endüstrisinde girişimcilik | |
14 | Gıda endüstrisinde satış ve pazarlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dünya’daki, Türkiye’deki ve Sakarya’daki gıda endüstrisinin güncel durumu hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Endüstri 4.0, Gıda 4.0, gıda endüstrisindeki mevcut ve potansiyel yapay zeka uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Gıda endüstrisinin önemli dallarında (et, süt, tahıl, meyve-sebze, özel gıdalar, ambalaj, içecek, gıda katkı maddeleri): sektörünün genel durumu, sektördeki yeni yaklaşımlar, kullanılan ileri işlem makinaları ve uygulanan prosesler hakkında bilgi sahibi olur | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Gıda sektöründe insan kaynakları yönetimi ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Gıda endüstrisinde girişimciliğin yeri ve önemi hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Girişimci fikirlerini nerelere nasıl sunabileceği hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Gıda endüstrisinde satış ve pazarlamanın önemi ve bu alanda uygulanan stratejiler hakkında bilgi sahibi olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 10 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |